|
|
|
|
|
1C-pas-1P-pas 2T-pas-2K(Willy)-X |
1BA-pas-2T(checkback)-X |
K 9 8
A Q J 9 A Q 4 3 4 3 |
1BA-pas-2T-X 2C-pas-3BA-pas... |
A Q J 6
10 7 6 9 7 2 K 8 5 |
1BA - pas - 2T - X ? |
1BA - pas - 2T - X pas - pas - ? |
rktr = nie jest już karna, lecz jest powtórnym pytaniem! z siłą co najmniej inwitującą
(słabe warianty staymana zawierają się w 2K).
Jeśli partner pokaże brak starszej czwórki przez 2K , 2C/P bedą oznaczać siłę inwitu i układ 5/4 w starszych,
2K
= słaby stayman - wybierz starszy;
2C/P
= czwórka, forsuje na okrążenie i świadczy o podgrywalnej wartości (np.
Kx, Qxx), brak drugiej starszj 4-ki;
2BA = obie starsze czwórki, siła dokładnie inwitu, podgrywalna wartość treflowa (otw. uzgadnia kolor starszy transferem);
3T = jak wyżej, obie starsze 4-ki ale GF;
3C/P = odwrotny smoleń, licytowana piątka!! przy bocznej starszej 4-ce, GF. Licytujemy tak z podgrywalną wartością w treflach.
1BA - pas - 2T - X pas - pas - XX - pas *2K - pass - ? |
*2K
= brak starszej czwórki;
2C
= 5 kierów/4 piki, dokładnie inwit, a więc nie forsuje;
wyższe, zgodnie z systemem, bez interwencji, np.:
2P = 5 pików/4 kiery, dokładnie inwit, itd.
Wróćmy do naszego przykładu:
K 9 8
A Q J 9 A Q 4 3 4 3 |
1BA-pas-2T-X pas-pas-2P-pas 3T-pas-3P-pas 4P-pas... |
A Q J 6
10 7 6 9 7 2 K 8 5 |
Ten sam schemat można użyć w każdej sytuacji, gdy skontrowano
nam jakiś gadget.:
1BA - pas - 2P* - X ? *2P = trefle lub inwit do 3BA |
rktr = karna, mam 5 pików - zdarza się :);
pas = brak zatrzymania;
2NT/3T
= odpowiedź systemowa + zatrzymanie pikowe.
1BA - pas - 2P* - X pas - pas - ? *2P = trefle lub inwit do 3BA |
rktr = powtórny transfer (pytanie o siłę otwarcia), licytacja
wraca na stare tory, jakby interwencji nie było;
2NT = transfer na trefle, słaba ręka (po normalnym transferze
nie zawsze będzie grała silna ręka);
3T
= forsuje na 1 okrążenie, trefle + podgrywalna wartość pikowa.