Co zalicytować?
Ręka szczególnie w grze meczowej (IMPy) warta jest inwitu.
Co licytować?
3P nie przekaże informacji o naszej ręce i partner będzie podejmował decyzję w ciemno.
Cały układ:
K W 8 7 6 5
A 9 3
6
K D 10
W E
D 4
10 6 2
A D W 9 7 3
6 4
W ma ładną rękę, ale końcówka słaba.
Przyjmijmy więc, że w sekwencji inwitujemy następująco:
W
E
1P
2P
1BA .?
2BA = inwitujące pytanie o singla (powrót na kolor oznacza brak);
Boczny kolor = wskazanie wartości (nie jest możliwe zagranie we własny kolor na wys. 3);
3P = wartości rozrzucone.
W naszym rozdaniu po 2P padłaby odzywka 3K i 3P zakończyłoby licytację.
Analogicznie:
W
E
1C
2C
1BA .?
2P = relay - inwitujące pytanie o krókość (powrót=brak, 2BA=krótkość pik);
2BA = ukradziona odzywka (wartości pikowe); Zamiana 2P i 2BA jest konieczna by móc bezpiecznie pokazać singla pik po pytaniu (ale ten trik jest znany i lubiany).
3T/K = wartości;
3C = wartości rozrzucone.