Obrona po otwarciu przeciwników 1 Bez Atu (15-17)
kontra = a) starsza 4/młodsza 5+;
b) 8+ wygrywających, dowolny kolor 6+ (w następnym okrążeniu 3 w nasz kolor);
c) ofensywna dwukolorówka piki + kolor młodszy (w następnym okrążeniu 4 w nasz kolor młodszy);
2T = starsze 5+/4+;
2K = w stylu Multi - dowolny starszy sześciokart;
2C/P = licytowana starsza 5+/młodsza 4+;
2NT = młodsze 5/5;
3T/K/C/P = blok;
4T/K = ofensywna dwukolorówka kiery + licytowany kolor młodszy;
Na pozycji reopen - analogicznie.
Wersja alternatywna:
2K = starsza 5+/młodsza 4+;
2C/P = naturalne, kolor 6(5)+;
2T = do koloru młodszego partnera;
2K = pokaż starszą 4-kę;
2C = naturalne, kolor 5+;
2P = naturalne, kolor 6(5)+;
2NT = pokaż młodszą 5-kę;
3T/K/C/P = naturalne;
pas = mam trefle, misfity w starszych;
2K = pytanie o dłuższy starszy (przy równych - odpowiedź 2C),
mając 3-2 w starszych lepiej się spytać, by grać
ewentualnie 7w kolor 5-2 niż ryzykować grę przy teoretycznie gorszym
układzie atu 4-3;
2C = lepsze kiery, nF;
2P = lepsze piki, nF;
2NT = pytanie o dłuższy starszy, co najmniej inwit
(odpowiedzi w stylu Multi:
3T=góra, po której relay pyta o dłuższy i pokazujemy go
na przemian, by wistował otwierający)
3K = dół, kiery równe lub dłuższe;
3C = dół, dłuższe piki;
3K = naturalne, misfity w starszych;
3C/P = mixed raise (niewielka siła z dobrym fitem);
Licytacja w stylu Multi
2C = pasuj lub popraw, nF;
2P = pasuj lub popraw, nF, sugeruje chęć wyższej gry przy kierach wchodzącego;
2NT = pytanie o siłę i kolor;
3T = naturalne, do gry;
3K = inwit z fitami w starszych (z dołem zgłaszamy 3 w kolor, z górą dajemy transfer na wys. 4);
3C/P = pasuj lub popraw;
4T = pokaż starszy transferem;
4K = pokaż starszy bezpośrednio;
Obrona po otwarciu przeciwników 1 Bez Atu (12-14)
kontra = a) 12+, transfer: 5+ trefli, układ niezrównoważony;
b) 14+, układ zrównoważony;
2T = 12+, transfer: 5+ kar, układ niezrównoważony;
2K = transfer: 5+ kierów;
2C = transfer: 5+ pików;
2P = 6 trefli/4 kara;
2NT = młodsze 5/5;
3T/K/C/P = blok;