Obrona po otwarciu przeciwników 1 Bez Atu (15-17) 

W N E S
1NT
 ?
kontra = a) starsza 4/młodsza 5+;
               b) 8+ wygrywających, dowolny kolor 6+ (w następnym okrążeniu 3 w nasz kolor);
               c) ofensywna dwukolorówka piki + kolor młodszy
(w następnym okrążeniu 4 w nasz kolor młodszy);
2
T = starsze 5+/4+;
2K = w stylu Multi - dowolny starszy sześciokart;
2C/P = licytowana starsza 5+/młodsza 4+;
2NT = młodsze 5/5;
3
T/K/C/P =  blok;
4
T/K = ofensywna dwukolorówka kiery + licytowany kolor młodszy;
Na pozycji reopen - analogicznie.

Wersja alternatywna:
2K = starsza 5+/młodsza 4+;
2C/P = naturalne, kolor 6(5)+;


W N E S
1NT
 X pas ?
2T = do koloru młodszego partnera;
2K = pokaż starszą 4-kę;
2C = naturalne, kolor 5+;
2
P = naturalne, kolor 6(5)+;
2NT = pokaż młodszą 5-kę;
3
T/K/C/P =  naturalne;

W N E S
1NT
 2T pas ?
pas = mam trefle, misfity w starszych;
2
K = pytanie o dłuższy starszy (przy równych - odpowiedź 2C),
    mając 3-2 w starszych lepiej się spytać, by grać ewentualnie 7w kolor 5-2 niż ryzykować grę przy teoretycznie gorszym układzie atu 4-3;

2C = lepsze kiery, nF;
2
P = lepsze piki, nF;
2NT = pytanie o dłuższy starszy, co najmniej inwit
        (odpowiedzi w stylu Multi: 3T=góra, po której relay pyta o dłuższy i pokazujemy go na przemian, by wistował otwierający)
                                                    3
K = dół, kiery równe lub dłuższe;
                                                    3
C = dół, dłuższe piki;
3
K = naturalne, misfity w starszych;
3C/P =  mixed raise (niewielka siła z dobrym fitem);

W N E S
1NT
 2K pas ?
Licytacja w stylu Multi
2C
= pasuj lub popraw, nF;
2
P = pasuj lub popraw, nF, sugeruje chęć wyższej gry przy kierach wchodzącego;
2NT = pytanie o siłę i kolor;
3
T = naturalne, do gry;
3K = inwit z fitami w starszych (z dołem zgłaszamy 3 w kolor, z górą dajemy transfer na wys. 4);
3C/P =  pasuj lub popraw;
4
T = pokaż starszy transferem;
4K = pokaż starszy bezpośrednio;

Obrona po otwarciu przeciwników 1 Bez Atu (12-14)

W N E S
1NT
 ?
kontra = a) 12+, transfer: 5+ trefli, układ niezrównoważony;
               b) 14+, układ zrównoważony;
2
T12+, transfer: 5+ kar, układ niezrównoważony;
2K = transfer: 5+ kierów;
2Ctransfer: 5+ pików;
2
P = 6 trefli/4 kara;
2NT = młodsze 5/5;
3
T/K/C/P =  blok;