b) 12+, ukad 5+ kar / 4 piki; c) ok 17+, skład dowolny; 2P = naturalne, ok. 12-16; 2BA = 15-17, stoper w kierach; 3T = 5+ trefli, możliwa 4 pik; 3K = 5+ kar, brak czwórki pik; 3C = 5 pików / 5 młodsza, niezbyt silne; 3P = 15-17 na dobrym sześciokarcie; 4T/K = układ 5/5: licytowana 5 / 5 pik, silniejsze; |
b) 12+, ukad 5+ kar / 4 kiery; c) ok 17+, skład dowolny; 2BA = 15-17, stoper w pikach; 3T = 5+ trefli, możliwa 4 kier; 3K = 5+ kar, brak czwórki kier; 3C = naturalne, do ok. 16PC; 3P = 5 pików / 5 młodsza, niezbyt silne; 4T/K = układ 5/5: licytowana 5 / 5 kier, silniejsze; |
2BA = Lebensohl odwrotny (9+PC skł.dowolny); 3T/K = naturalne, słabe (do ok. 8PC); 3C = GF, pytanie o zatrzymanie, brak 4 pik; 3P = 5 pików, inwit do dogranej; 3BA = do gry, brak 4 pik; 4T/K = naturalne 5+, brak 4 pik, aspiracje; |
3T/K/C = naturalne, słabe (do ok. 8PC); 3P = GF, pytanie o zatrzymanie, brak 4 kier; 3BA = do gry, brak 4 kier; 4T/K = naturalne 5+, brak 4 kier, aspiracje; |
3T = wariant a): 3-4 trefle, 12-14PC, nF; 3K = wariant b): 5+ kar/4 piki, 12-14, nF; 3C = c) GF, pytanie o zatrzymanie, longer młodszy; 3P = c) 5+ pików, kontra objaśniajaca; 3BA = do gry, stoper; 4T/K = c) naturalne 5+, 4 piki, aspiracje szlemikowe; |
3T = wariant a): 3-4 trefle, 12-14PC, nF; 3K = wariant b): 5+ kar/4 kiery, 12-14, nF; 3C = c) 5+ pików, kontra objaśniajaca; 3P = c) GF, pytanie o zatrzymanie, longer młodszy; 3BA = do gry, stoper; 4T/K = c) naturalne 5+, 4 kiery, aspiracje szlemikowe; |
pas = 4+ trefle (brak 4 pików), 9-10PC; 3K = 4+kara (brak 4 trefli i pików), nF; 3C = GF, 4 piki, brak stopera kier; 3P = GF, 5 pików, aspiracje; 3BA = 4 piki, stoper kier; 4T/K = naturalne 5+, 4 piki, aspiracje; |
pas = 4+ trefle (brak 4 kierów), 9-10PC; 3K = 4+kara (brak 4 trefli i pików), nF; 3C = 4+kara (brak 4 trefli i pików), nF; 3P = GF, 4 kiery, brak stopera pik; 3BA = 4 kiery, stoper pik; 4T/K = naturalne 5+, 4 kiery, aspiracje; 4C = 5+ kierów, aspiracje; |
3T/K = naturalne 5+, nF; 3C = transfer: 5+pików; 3P = !! dokładnie 4 piki, GF; 3BA = do gry; 4T/K = naturalne 5+, aspiracje (dalej relay blackwood 102 i 4NT negat nF); |
3T = naturalne 5+, nF; 3K = transfer: 5+kierów; 3C = !! dokładnie 4 kiery, GF; 3P = transfer na kara; 3BA = do gry; 4T/K = naturalne 5+, aspiracje (dalej relay blackwood 102 i 4NT negat nF); |
3K = !! pytanie o 4 pik; 3C = pytanie o zatrzymanie; 3P = 5 pików, F; 3BA = do gry; 4T = forsing z fitem (dalej VTL*); 4K = 6 kar, F; 4P = do gry; |
3K = !! pytanie o 4 kier; 3C = 5 kierów, F; 3P = pytanie o zatrzymanie; 3BA = do gry; 4T = forsing z fitem (dalej VTL*); 4K = 6 kar, F; 4C = do gry; |