Obrona po otwarciu przeciwników 2 Karo Multi/Wilkosz
pas = możliwe układy: a) 12+ bez fitów w obu starszych;
b) starsza 4 / młodsza 5+;
c) układ i siła na wejście 2NT
bez stopera w starszym;
kontra = a) 12+, fity w starszych;
b) ok 17+, skład dowolny;
2C/P = ok. 12-16;
2NT = 15-17, stopery w obu starszych, możliwa starsza piątka;
3T/K = brak starszej 4;
3C/P = ok. 15-17 na dobrym 6-karcie;
4T/K = układ 5/5: licytowana 5-ka / 5-ka starsza;
pas = możliwe układy: a) 12+ bez fitu pik;
b) starsza 4 / młodsza 5+;
c) układ i siła na wejście 2NT
bez stopera w starszym;
kontra = a) 12+, fit pik;
b) ok 17+, skład dowolny;
2P = ok. 12-16;
2NT = 15-17, stopery w obu starszych;
3T/K = brak starszej 4;
3C = ok. 12-16;
3P = ok. 15-17 na dobrym 6-karcie;
4T/K = układ 5/5: licytowana 5-ka / 5-ka starsza;
W |
N |
E |
S |
2K
|
pas |
2C |
pas |
2P |
? |
|
|
kontra = a) 12+, wywoławcza, 3-4 kiery(brak 3+ pików);
b) 15-17, brak stopera pik (brak kierowego);
2NT = 15-17, stoper pik;
3T/K = licytowana 5-ka + 4 kiery;
3C = dobre kiery z siłą zbyt małą na bezpośrednie wejście;
3P = młodsze 5/5;
W |
N |
E |
S |
2K
|
pas |
2C |
pas |
2P |
pas |
pas |
? |
kontra = a) 12+, wywoławcza, 3-4 kiery (brak 3+ pików);
b) 15-17, brak stopera pik;
2NT = 15-17, stoper pik (brak kierowego);
3T/K = licytowana 5-ka + 4 kiery;
3P = młodsze 5/5;
2C/P = kolor 4+, nF;
2NT = kolor młodszy 4+kartowy, słabe lub silne (np.15+ w układzie BA)
Teraz 3T=12-14, 3+ trefle, nF; wyższe=kontra objaśniająca;
3T = stayman, inwit+;
3K = transfer: 5+ kierów, inwit+;
3C = transfer: 5+ pików, inwit+;
3P = młodsze 5/4+, GF;
3NT = do gry, ok.12-14;
W |
N |
E |
S |
2K
|
ktr |
pas |
2NT |
pas |
3T |
pas |
? |
pas = 4+ trefle;
3K = 4+ kara, nF;
3C = 4+ trefle, GF;
3P = 4+ kara, GF;
3NT = 15+;
W |
N |
E |
S |
2K
|
ktr |
pas |
3T |
pas |
? |
|
|
3K = brak starszej 4-ki;
3C = 4 kiery, nF (obie starsze możliwe ale nie przy maximum) ;
3P = 4 piki (brak 4 kierów), nF;
3NT = starsze 4/4, maximum, GF;
2P = transfer: 5+trefli;
2NT = naturalne, inwit;
3T = transfer: 5+kar;
3K = transfer: fit 3+kiery, inwit+;
3C = poparcie 7-9 z fitem;
3P,4T/K = splinter;
3NT = do gry;
2NT = transfer: 5+trefli;
3T = transfer: 5+kar;
3K = pytanie o stopera kier, GF;
3C = transfer: fit 3+piki, inwit+;
3P = poparcie 7-9 z fitem;
3NT = do gry;
wyższe = splinter;
3T = stayman odwrotny: a) 5+kar, słabe lub aspiracje; b) starsza 4. Odpowiedzi:
N mając starszą piątkę pokazuje ją bezpośrednio, a bez niej licytuje 3K,
teraz S pasuje ze słabą ręką na karach, a z silniejszą ręką licytuje:
3C = czwórka pik (bez czwórki kier);
3P = czwórka kier (bez czwórki pik);
3BA = obie starsze czwórki;
Wyższe = na karach i aspiracje (4K=6 kar bez krótkości w starszym, 4T=naturalne 5/4, 4C/P=krótkość);
3K/C
= transfery;
3P
= transfer na trefle (możliwe aspiracje z krótkością w kolorze starszym lub w układzie 5 trefli/4 kara);
4T = trefle, aspiracje bez krótkości w starszym;
4K/C
= texas transfer;
3K = pytanie o stopery starsze;
3C = naturalne lub stoper, GF;
3P = naturalne lub stoper, GF;
3NT = do gry;
4T = fit, aspiracje (teraz 4NT=negat, relay=kickback blackwood).
4K = 6+kar, aspiracje (teraz 4NT=negat, relay=kickback blackwood).
3C = naturalne lub stoper, GF;
3P = naturalne lub stoper, GF;
3NT = do gry;
4T = 5+ trefli, F;
4K = fit, aspiracje (teraz 4NT=negat, relay=kickback blackwood).
Po silnym uzgodnieniu koloru młodszego, relay jest pytaniem 102+Q
na tym kolorze (tzw. Kickback Blackwood).
Alternatywą jest stosowanie konwencji VTL (odmiana Turbo dla kolorów młodszych).
Tu relay jest odzywką sztuczną i oznacza nieparzystą liczbę wartości.
Po relayu następuje wymiana cuebidów.
4BA oznacza cuebid który został "skradziony" odzywką relay.
Wyższe odzywki są cuebidem przy posiadaniu parzystej liczby wartości.