Sekwencja 1T-2K
Jak licytować w sekwencji:
2K = GF.
W WJ mamy problem: przestrzeni mało, a otwarcie 1T zawiera wiele różnych rąk.
W systemach pełnej strefy jest proste i wygodne rozwiązanie:
zamienia się odpowiedzi 2T i 2K.
2K zamiast odzywką na karach staje się odwrotnym podniesieniem,
czyli ręką z siłą 10+PC na 5+ treflach bez starszej czwórki.
Dalsza licytacja analogiczna jak w sekwencji 1K-2K.
2T po zamianie oznacza transfer na kara (GF, kolor 5+kartowy).
W |
E |
1T
?
|
2T (kara, GF)
.. |
2K = mam przeciętne otwarcie w składzie równym, teraz sprzedaje się partner;
wyższe = naturalne, 5+ trefli;
We Wspólnym Języku nie możemy sobie na taką zamianę pozwolić,
gdyż utrudniło by to znacznie licytację w sekwencji:
Odpowiedź 2T to odwrotne podniesienie: 10+PC , 5+ trefli, bez starszej 4;
2K = dowolny silny trefl;
wyższe = 12-14 w składzie równym albo 15-17 z 5+ treflami (możliwy układ 4414)
licytacja analogiczna do sekwencji 1K-2K;
Wspólny Język
Sekwencja jest trudna i coś sensownego trzeba ustalić.
Proponuję:
2BA = ręka zorientowana do gry w BA, możliwa starsza czwórka (uzgodnimy, gdy partner ją zgłosi), możliwy silny trefl;
2C/P = licytowana czwórka lub stoper, ale ręka nie-BA, sugeruje zatrzymanie trefl i brak stopera w drugim starszym;
3K = sugeruje obawę o trefle, 3 kara, wyjątkowo dubel, możliwe starsze 4-ki;
3T = 15+PC, 5+ trefli, możliwa starsza czwórka;
3C/P = solidny sześciokart, silny trefl;
3BA = na skok ręka powinna być dokładnie opisana, tu będzie to
trójkolorówka 4414 w sile 15-17PC (z inną siłą - 2BA).
(dalej stosujemy wywołanie końcowe i pytania szlemowe - kolejność uzgodnienia: kiery, piki, trefle, kara);
Zanim przejdę dalej podam sposób licytacji gdy znamy dokładnie skład i siłę ręki partnera
oparty na wywołaniu końcowym.
4K = wywołanie końcowe - partner licytuje automatycznie 4C i pasuje na wybór partnera;
pozostałe odzywki = po kolei odzywki uzgadniają możliwy do uzgodnienia
kolor zaczynając od najdłuższego, a przy równej długości,
od starszych a
więc kiery, piki, trefle, kara i są jednocześnie pytaniem
szlemowym - pytanie o asy 102+Q.
3BA nie wchodzą do tej drabinki - są do gry.
Odzywki spoza drabinki (końcówka w młodszy) są inwitem.
W tej sekwencji korzystamy ze znanego skądinąd schematu.
Rebid 2C = może być z czwórki, ale może być tylko z wartości. Sugeruje brak czwórki i stopera w drugim starszym.
Obiecuje też coś w treflach. Może też być to silny
trefl na pięciokarcie i pokażemy to powtarzając kolor w następnym
okrążeniu.
3C = 4 kiery bez stopera pik (teraz 4K nie forsuje, 3P cuebid, 3BA jest frywolne - z minimum);
3BA = 4 kiery ze stoperem pik, na wypadek, gdyby partner pokazał tylko stopera;
2BA = naturalne (brak 4 kierów);
2P = czwarty kolor (partner obiecał zatrzymanie w treflach);
3T = 4+ trefle;
3K = 6 dobrych kar;
3P = krótkość, modelowo 1363 (dalej stosujemy wywołanie końcowe i pytania szlemowe - możliwe do gry: kara, kiery, trefle - piki niemożliwe);
4T = 12-14, 5/5, krótkość pik (dalej stosujemy wywołanie końcowe i pytania szlemowe, a 4BA do gry);
4K = samouzgodnienie i jednocześnie pytanie o asy;
Analogicznie w sekwencji:
Rebid 2P = czwórka lub stoper, trzymanie trefl. Możliwy silny trefl na 5-karcie lub słabej szóstce;
2BA = naturalne bez 4 pik;
3T = 4+ trefle;
3K = 6 dobrych kar;
3C = krótkość, modelowo 3163 (dalej stosujemy wywołanie końcowe i pytania szlemowe);
3P = 4 piki bez stopera kier (teraz 4K nie forsuje, 3BA jest frywolne - z minimum);
3BA = 4 piki ze stoperem kier, na wypadek, gdyby partner pokazał tylko stopera;
4T = 12-14, 5/5, krótkość kier (dalej stosujemy wywołanie końcowe i pytania szlemowe, a 4BA do gry);
4K = samouzgodnienie i jednocześnie pytanie o asy;
Przykłady sekwencji z wywołaniem końcowym
4K = wywołanie końcowe - licytuj 4C i pasuj (wyjątek - 4BA to inwit);
4C = pytanie o asy na treflach;
4P = pytanie o asy na karach;
4BA = do gry (np. 5/4 w starszych);
5T/K = inwit;
4K = wywołanie końcowe - licytuj 4C i pasuj (wyjątek - 4BA to inwit);
4C = pytanie o asy na kierach;
4P = pytanie o asy na pikach;
4BA = pytanie o asy na treflach;
4T = pytanie o asy na karach;
5T = inwit;
4T = pytanie o asy na karach;
4K = wywołanie końcowe - licytuj 4C i pasuj;
4C = pytanie o asy na kierach;
4P = pytanie o asy na treflach;
5T/K = inwit;