Licytacja po otwarciu 1T, interwencji i transferze na kolor starszy na wys. 1

W
N
E S
1T
?

1C
.
ktr.*
.
pas
.
1P = forsuje na jedno okrążenie!
        Oznacza posiadanie dokładnie trzech pików i karty, z którą nic złego się nie stanie,
        jeśli partner zajmie bez atu ze swojej ręki. Można też przyjąć, że z 3 pikami zawsze licytuje się 1P.
        Jednak bardzo często zdarza się, iż partner ma kartę, z którą musi zalicytować 1BA,  
        co często skutkuje zajęciem tego kontraktu ze złej ręki.
        Dlatego z kierami typu: Kx, KDx, czy AD10 nawet przy trzech pikach lepiej jest licytować 1BA
:
W1
W2
W3
K x x
x x x
A D x x
K x x
A W x
x
K x x x 
A K W x x
D x x
A K x x
A D x x
K x
Ponieważ 1P forsuje, możemy je zalicytować także z ręką inwitującą lub forsującą do dogranej.

W WJX z silną ręką bezatutową (W3) dajemy jednak rebid 2BA, a nie 1P,
bo dzięki powtórnemu transferowi zagramy w kolor starszy z dobrej ręki.

1BA = przygotowawczy trefl z dublem pik, bądź z trzema pikami i kartą jak opisano wyżej
:
W1
W2
W3
D x
x x x
K W x
A D x x x
K x x
D 10 x
A x x
K W x x
D x x
K W x x
A x x
K x x

2P = przygotowawczy trefl z czterema pikami:

W1
W2
K x x x
K x x
K x x
K x x
A W x x
D x x
x x
K D W x

Znaczenie pozostałych odzywek zależy od stosowanego przez parę systemu i nie ma powodów
żeby je zmieniać przy przechodzeniu na transfery. Można grać tak samo, jak grało się licytując naturalnie.
Np. 2
K to naturalna odwrotka, 2BA to GF w składzie równym a 2T - 15+, 5+ trefli.
Oto sekwencja, w której warto stosować powtórny transfer
:.
W
N
E S
1T
1BA

1C
pas
ktr.*
?
pas

2T = 4 piki/5+ trefli, do pasa:
E1
E2
K W x x
x x x
x
D W x x x
D x x x
x
x x
K W x x x x
2K4 piki/5+ kar, do pasa:
E1
E2
A x x x
x x
D x x x x x 
x
W x x x
x x
K D W x x 
x x
2C = powtórny transfer: 5+ pików:
E1
E2
K W x x x
x x
A x x
K x x
D W 10 x x
x x
x x x
K W x
2P = odzywka pełniąca funkcję koloru przeciwnika (!), co najmniej inwit bez 5 pików,
        w pierwszym czytaniu pytanie o trzymanie:
E1
E2
K x x x
x x x
A D
K D x x
A D x x
x x
K x x
D x x x

2BA = naturalne, inwitujące, obiecuje półtrzymanie kier:
E1
E2
K x x x
A x x
D x x x
D x
D x x x
K D x x
D x x
D x

3T = 4 piki/ 5+ trefli, inwit układowy;
3K = GF, 5/5.
3
C = GF na 6 dobrych pikach bez krótkości kier (chodzi o grę z dobrej ręki).
3P = GF na 6 dobrych pikach z krótkością kier (tu mozemy grać z ręki odpowiadającego).

Pełny opis licytacji
Wejście karami i transfer na kiery Wejście karami i transfer na piki
W
N
E S
1T
?

1K
.
ktr.*
.
pas
.
1P = dokładnie 4 piki, 12-14,
      19+  w układzie 4144 lub ręka na 2BA, ale bez stopera;
1
C = dokładnie 3 kiery, F;
1BA = nF, jeśli 3 kiery, to z ręką z którą chcemy zająć BA
      ze swojej ręki;
2T = 15+, 5+trefli, możliwe 4 piki (możliwe 3 kiery jeśli
      mamy 4 piki);
2
K = odwrotka - z fitem 4+ kierów, 18+ (teraz 3K=transfer);
2C = 4 kiery, 12-14;
2P = 5+ pików, silny trefl;
2BA = naturalne, 18+, 4 piki jak i 3 kiery możliwe;
3T = 5 trefli/ 4 kiery, 15-16PC;
3
C = jw. 5 trefli/ 4 kiery, ale 17-18PC;
W
N
E S
1T
?

1K
.
1C*
.
pas

1P = dokładnie 3 piki, F;
1BA = nF, jeśli 3 piki, to z ręką z którą chcemy zająć BA
        ze swojej ręki;
2T = 15+, 5+trefli;
2
K = odwrotka - z fitem 4+ pików, 18+ (teraz 3C=transfer);
2C5+ kierów, silny trefl;
2P = 4 piki, 12-14;
2BA = naturalne, 18+, 3 piki możliwe;
3T = 5 trefli/ 4 piki, 15-16PC;
3P
= jw. 5 trefli/ 4 piki, ale 17-18PC;
W sekwencji:
W
N
E S
1T
2BA

1K
pas
ktr.*
?
pas
.
będziemy postępować podobnie do schematu o szczebel niżej:
3T = stayman: 4 piki/4+ kiery;
3
K = powtórny transfer oznacza kolor 5+ (jeśli na 6-karcie to nie z siłą inwitu,
       bo nie daliśmy inwitującego zniesienia 2
C);
3
C = 5 trefli/4 kiery, aspiracje (wiadomo że nie mamy GF, bo przy transferach,
       w układzie 5m/4M nie ma preferencji kolorów starszych);
3BA = do gry;
4T/K = autosplinter na sześciokarcie, ale z siłą poniżej 9PC
      (nie daliśmy inwitu w 1. okrążeniu);
W
N
E S
1T
2BA
1K
pas
1C*
?
pas
.
3T = 5 trefli/4 piki, aspiracje (wiadomo że nie mamy GF, bo przy
       transferach, 
w układzie 5m/4M nie ma preferencji kolorów starszych);
3K = transfer na kiery, czyli układ 5/4 (siła ok. 11+ bo nie daliśmy wcześniej        2T=starsze 4/4+ do 10 PC);
3
C = powtórny transfer oznacza kolor 5+
      (jeśli na 6-karcie to nie z siłą inwitu,
       bo nie daliśmy inwitującego zniesienia 2P
);
3BA = do gry;
4T/K = autosplinter na sześciokarcie, ale z siłą poniżej 9PC
      (nie daliśmy inwitu w 1. okrążeniu);
W
N
E S
1T
2BA
?
1K
pas
.
ktr.*
3K
.
pas
pas
.
Licytacja podobna do tej po otwarciu 2BA i transferze na starszy:
3
C = przyjęcie transferu oznacza dwa kiery;
3P = 3 kiery (dalej ew. następny transfer 4
K).
W
N
E S
1T
2BA
?
1K
pas
.
1C*
3C
.
pas
pas
.
3P = przyjęcie transferu oznacza dwa piki;
3BA = 3 piki (dalej ew. następny transfer 4
C).
W
N
E S
1T
2BA
3C
1K
pas
pas
ktr.*
3K
?
pas
pas
.
3P, 4K = silne uzgodnienie kierów;
4T = 5 kierów/4 trefle, aspiracje;
3BA = do gry;
4C = do gry;
W
N
E S
1T
2BA
3P
1K
pas
pas
1C*
3C
?
pas
pas
.
4K/C = cuebid, silne uzgodnienie pików;
4T = 5 pikrów/4 trefle, aspiracje;
3BA = do gry;
4P = do gry;
W
N
E S
1T
2T

1K
.pas
ktr.*
?
pas
.
2K = transfer: 5+kierów;
2C = 4 kiery, 4 piki, 10+PC bo nie padło 2T;
2P = sztuczny forsing (brak 5 kierów i 4 pików);
2BA = naturalne, nie forsuje;
3T = nie forsuje;
W
N
E S
1T
2T
1K
pas.
1C*
?
pas
.
2K = transfer: 4+kiery (5/4+);
2Ctransfer: 5+pików;
2P = sztuczny forsing (brak 5 pików);
2BA = naturalne, nie forsuje;
3T = nie forsuje;
.
Wejście kontrą i transfer na kiery Wejście kontrą i transfer na piki
W
N
E S
1T
?

ktr.
.
1K
.
pas
.
1P = dokładnie 4 piki, obowiązkowe jeśli mamy 12-14, 15+ w składzie nierównym np. 4 piki/5 trefli, ew. 19+ (4144);
1
C = dokładnie 3 kiery, F;
1BA = nF, jeśli 3 kiery, to z ręką z którą chcemy zająć BA ze swojej ręki;
2T = 15+, 5+trefli, możliwe 4 piki (możliwe 3 kiery jeśli mamy 4 piki);
2
K = naturalna odwrotka (system on);
2C = 4 kiery, 12-14;
2P = 5+ pików, silny trefl;
2BA = naturalne, 18+, 4 piki, 3 kiery możliwe;
3T = 5 trefli/ 4 kiery, 15-16PC;
3
C = jw. 5 trefli/ 4 kiery, ale 17-18PC;
W
N
E S
1T
?

ktr.
.
1C*
.
pas

1P = dokładnie 3 piki, F;
1BA = nF, jeśli 3 piki, to z ręką z którą chcemy zająć BA
        ze swojej ręki;
2T = 15+, 5+trefli;
2
K = naturalna odwrotka (system on);
2C5+ kierów, silny trefl;
2P = 4 piki, 12-14;
2BA = naturalne, 18+, 3 piki możliwe;
3T = 5 trefli/ 4 piki, 15-16PC;
3P
= jw. 5 trefli/ 4 piki, ale 17-18PC;
W sekwencji:
W
N
E S
1T
2BA

ktr.
pas
1K
?
pas
.
3T = stayman: 4 piki/4+ kiery;
3K = powtórny transfer oznacza kolor 5+ (jeśli na 6-karcie to nie z siłą inwitu,
       bo nie daliśmy inwitującego zniesienia 2
C);
3C = transfer na trefle: 5 trefli/4 kiery, aspiracje;
3P =
transfer na kara: 5 kar/4 kiery, aspiracje;
3BA = do gry;
4T/K = autosplinter;
W
N
E S
1T
2BA
ktr.
pas
1C*
?
pas
.
3T = 5 kar/4 piki, aspiracje;
3K = transfer na kiery, czyli układ 5/4;
3
C = powtórny transfer oznacza kolor 5+;
3P = 
5 trefli/4 kiery, aspiracje;
3BA = do gry;
4T/K/C = autosplinter;
W
N
E S
1T
2BA
?
ktr.
pas
.
1K
3K
.
pas
pas
.
Licytacja podobna do tej po otwarciu 2BA i transferze na starszy:
3
C = przyjęcie transferu oznacza dwa kiery;
3P = 3 kiery (dalej ew. następny transfer 4
K).
W
N
E S
1T
2BA
?
ktr.
pas
.
1C*
3C
.
pas
pas
.
3P = przyjęcie transferu oznacza dwa piki;
3BA = 3 piki (dalej ew. następny transfer 4
C).
W
N
E S
1T
2BA
3C
ktr.
pas
pas
1K
3K
?
pas
pas
.
3P = silne uzgodnienie kierów;
4T/
K = naturalne, aspiracje;
3BA = do gry;
4C = do gry;
W
N
E S
1T
2BA
3P
ktr.
pas
pas
1C*
3C
?
pas
pas
.
4T/K = naturalne, aspiracje;
4C = silne uzgodnienie pików;
3BA = do gry;
4P = do gry;
.
                                             Wejście kierami i transfer na piki
W
N
E S
1T
?

1C
.
ktr.*
.
pas
.
1P = dokładnie 3 piki, F;
1BA = nF, jeśli 3 piki, to z ręką z którą chcemy zająć BA
        ze swojej ręki;
2T = 15+, 5+trefli;
2
K = odwrotka - z fitem 4+ pików, 18+ (teraz 3C=transfer);
2C5+ kierów, silny trefl;
2P = 4 piki, 12-14;
2BA = naturalne, 18+, 3 piki możliwe, jeśli mamy rękę
        z którą woleliśmy zająć BA;
3T = 5 trefli/ 4 piki, 15-16PC;
3P
= jw. 5 trefli/ 4 piki, ale 17-18PC;
W
N
E S
1T
2BA

1C
pas
ktr.*
?
pas


3T = transfer: 5 kar/4 piki, aspiracje (wiadomo że nie mamy GF, bo przy
      transferach, 
w układzie 5m/4M nie ma preferencji kolorów starszych);
3
K = 5 trefli/4 kiery, aspiracje;
3C = powtórny transfer oznacza kolor 5+;
3P = !!  4144 (teraz zgłoszenie młodszego to blkw a dalej 4BA do gry);

3BA = do gry;
4T/K/C = autosplinter na sześciokarcie;
W
N
E S
1T
2BA
?
1C
pas
.
ktr.*
3C
.
pas
pas
.
3P = przyjęcie transferu oznacza dwa piki;
3BA = 3 piki (dalej ew. następny transfer 4
C)
W
N
E S
1T
2BA
3P
1C
pas
pas
ktr.*
3C
?
pas
pas
.
4T/K = naturalne, aspiracje;
4C = silne uzgodnienie pików;
3BA = do gry;
4P = do gry;
.