POWER System
do
strony głównej: bridgeok.republika.pl
003
powrót
do strony: power system 001
T = Trefl K
= Karo C = Kier P = Pik
NT = Bez Atu
OTWARCIE 1 KARO
Znaczenie
a) 12-14, 4 kara, układ BA (mając 4 trefle i bardzo słabą
4-kę karo otwieramy 1T);
b) 12-21, 5+ kar;
c) 12-21, trójkolorówka z czwórką karo (1444,4144,4441);
c) 12-21, 6 kar / dowolna starsza 5-ka;
Odpowiedzi:
1C = ok. 6+PC, 4+
kiery,forsuje;
1P = ok. 6+PC, 4+ piki, forsuje;
1NT = ok. 6-11PC, brak starszej 4-ki;
2T = a) 6+ trefli, inwit (ok. 10-11);
b) 4+ trefle,
GF;
2K = ok. 5-8PC, blok
na kolorze starszym (licytacja w stylu MULTI);
2C = odwrotne
FLANNERY: ok. 5-8PC, 4+ kiery / 5 pików;
2P = 4+ kara, inwit+ (brak starszej 4-ki);
2NT = naturalne, inwit;
3T = a) mixed raise: fit 4+ kara w sile ok. 7-9;
b) silny (ok
14+PC) splinter, krótkość dowolna;
3K = blok;
3C,3P/4T
= słabszy splinter, ok. 11-13PC;
3NT = 16-17, układ bezatutowy;
4K = blok-inwit;
4C/P = do
gry;
Licytacja oparta na artykule Łukasza Gębalskiego (www.szkolabrydza.pl)
1P = Gadget: siła 12-14 i:
a) układ BA bez czwórki pik !!;
b) młodsze: 5 kar/4+ trefle;
c) 6 kar/4 piki;
d) układ 4351;
1NT = 12-14, 4 piki, układ bezatutowy lub podobny
(4144,4153,4252);
2T = sztuczne: ok. 15+, 5+ kar, układ niebezatutowy,
brak 4 kierów;
2K = 12-14, 6+ kar;
2C = 12-14, 4 kiery;
2P = 12-14, 6 kar/5 pików;
2NT = a) 15+ z czarnym singlem (1444,4441),
b) 12-14, 6 kar/5 trefli;
teraz
relay 3T, po którym:
3K = 12-14, 6 kar/5 trefli, nF;
3C
= 15-17 4441/1444 (relay pyta o skład i siłę);
3P = 18+ 1444,
3NT = 18+ 4441;
3T = 15-16, młodsze 5/5;
3K = 16+, 4 kiery
(możliwy układ 1561);
3C = ok 14-15, 4
kiery, inwit;
3P = 15+, 6 kar/5 pików;
3NT = 18+, splinter treflowy !!;
4T = 16+, renons trefl (możliwy układ 2560);
4K = 16+, renons
pik (możliwy układ 0562);
4C = 12-14, w zasadzie
6 kar/5 kierów;
1NT = 12-14, nie forsuje;
2T = two way checback:
a) chęć gry
2K;
b) ręce inwitujące;
2K = two way checback:
GF;
2C = 5 kierów, nie
forsuje;
2P = trzeci kolor, forsuje;
2NT = inwit;
3T = 4 kiery/ 6 trefli, do gry;
3K = 5 kar, inwit
(z 4 karami, przechodzimy najpierw przez 2T);
3C = GF na solidnych
6 kierach;
3NT = do gry;
2K = ręka zrównoważona,
brak 4 pików;
2C = układ 4351;
2P = 6 kar / 4 piki;
2NT = 5 kar / 4 trefle;
3T = 5 kar / 5 trefli;
2C = 5 kierów, inwit;
2P = 4 kiery/ 4 piki, inwit;
2NT = 4 kiery / 5 trefli, inwit;
3T = 5 kierów/ 5 trefli, inwit;
3K = 4 kara, inwit
(z 5 karami padłoby 3K w poprzednim
okrążeniu);
3C = 6 kierów, inwit;
2C = 3 kiery, układ zrównoważony;
2P = brak 3 kierów, układ zrównoważony;
2NT = 5 kar / 4 trefle;
3T = 5 kar / 5 trefli;
3K = 6 kar / 4 piki;
3C = układ 4351;
2T = two way checback:
a) chęć gry
2K;
b) ręce inwitujące;
(odpowiedzi:
2K=2-3 kiery, 2C=singel
kier);
2K = two way checback:
GF;
(odpowiedzi:
2C=4342, 2P=4243, 2NT=4252,
3T=4144, 3K=4153);
2C = 5 kierów, nie
forsuje;
2P = 4 piki, do gry;
2NT = inwit;
3T = 4 kiery/ 6 trefli, do gry;
3K = 5 kar, inwit
(z 4 karami, przechodzimy najpierw przez 2T);
3C = GF na solidnych
6 kierach;
3P = 4 piki, inwit;
3NT = do gry;
Licytacja oparta na artykule Łukasza Gębalskiego (www.szkolabrydza.pl)
1NT = 12-14, brak 4 pików, układ bezatutowy lub
podobny (1444,1354,1453,2452,2254);
2T = sztuczne: ok. 15+, brak 4 pików i:
a) 5+ kar,
układ niebezatutowy;
b) 1444;
2K = 12-14, 6+ kar;
2C = 12-14, transfer:
3-kartowy fit pik (w układach: 3154,3451,3253 słaby dubel kier)
2P = 12-14, 4 piki;
2NT = a) 15+ trójkolorówka z 4 pikami (4144/4441);
b) 12-14, 6 kar/ 5 trefli;
c) 12-14, 6 kar/ 5 kierów;
teraz relay
3T, po którym:
3K=(b);3C=(c);3P=15-17 (a),relay pyta o skład;3BA=18+4144; 4T=18 4441; ;
3T = 12-14, młodsze 5/5, nie forsuje;
3K = 16+, 4 piki
(możliwy układ 5161);
3C = 15+, 6 kar/5 kierów;
3P = ok 14-15, 4 piki, inwit;
3NT = 18+, splinter kierowy !!;
4T = 18+, splinter;
4K = 16+, renons trefl (możliwy układ 5260);
4C = 16+, renons kier (możliwy układ 5062);
4P = 12-14, w zasadzie 6 kar/5 pików;
2T = two way checback:
a) chęć gry
2K;
b) ręce inwitujące;
c) 5 pików/3
kiery, siła półpozytywna (ok 5-9) - bez 3 kierów - 2P;
2K = two way checback:
GF;
2C = 5pików/4+ kiery,
siła inwitu (ok. 9-11)
- z mniejszą
nastąpiłoby odwrotne Flannery 2C w
poprzednim okrążeniu;
2P = 5 pików (bez 3 kierów bo nie nastąpił checkback
2T);
2NT = inwit;
3T = 4 kiery/ 6 trefli, do gry;
3K = 4piki/5 kar,
inwit (z 4 karami, przechodzimy najpierw przez 2T);
3C = starsze 5/5,
inwit;
3P = GF na solidnych 6 pikach;
3NT = do gry;
2K = automatyczne z 2-3
pikami;
2C = singel pik/4
kiery (1444/1453);
2P = singel pik/3 kiery (1354);
2C = a) ok.5-9, 5 pików/3
kiery;
b) 6 niezbyt
dobrych pików, inwit;
2P = 5 pików (bez 3 kierów bo nie nastąpił checkback
2T);
2NT = 4 piki/5 trefli, inwit;
3T = 4 kiery/ 6 trefli, inwit;
3K = 4 piki/4 kara,
inwit (z 5 karami, nastąpiłoby 3K w
poprzednim okrążeniu);
3C = 5 pików/5 kar,
inwit;
3P = inwit na solidnych 6 pikach;
2C = 4 kiery (mozliwe
3 piki);
2P = 3 piki (brak 4 kierów);
2NT = 2344;
3T = 2254;
3K = 2353;
3C = 1354;
2T = sztuczne pytanie: ok. 15+,
2K = 12-14, 5+ kar;
2C = 12-14, 6 kar/5 kierów;
2P = 12-14, 6 kar/5 pików;
2NT = 12-14, 5 kar/4 trefle lub (14)44;
3T = 12-14, młodsze 5/5 lub 6/4;
3K = 13-14, dobry
kolor;
3C = 15+, 6 kar/5 kierów;
3P = 15+, 6 kar/5 pików;
3NT = do gry;
2K = 5-8, 3-4 kara;
2C = 5+ trefli;
2P = maximum, 4 kara-333;
2NT = maximum, 4 trefle-333;
3T = maximum, młodsze 4/4;
3K = 9-10, 3-4 kara;
3C = 9-10, młodsze 4/4, licytowany stoper;
3P = 9-10, młodsze 4/4, licytowany stoper;
3NT = 9-10, młodsze 4/4, stopery w obu starszych;
Dalsza licytacja w stylu Multi:
2C = a) pasuj lub popraw; b) 15+, 6 kar/5 kierów;
2P = a) pasuj lub popraw; b) 15+, 6 kar/5 pików;
2NT = forsujące pytanie o kolor i jakość odpowiedzi;
3T = 5+ kar/5 trefli, nF;
3K = 6+ kar, inwit (ze słabszą ręką nastąpiłby pas na 2K);
3C = 12-14, 6 kar/5 kierów;
3P = 12-14, 6 kar/5 pików;
W
|
E
|
1K
|
2C (Odwr. Flannery)
|
?
|
|
2P = 2-4 piki, signoff
2NT = forsujące pytanie (odp: 3T=5/4,min; 3K=5/4,max; 3C=5/5,min; 3BA=5/5,max; 4T=6/4,min; 4K=6/4,max);
3T = 5+ kar/5 trefli, nF;
3K = 6+ kar, do gry;
3C = 5 kiery, inwit;
3P = 3-4 piki, inwit;
3BA = do gry;
W
|
E
|
1K
|
2P (fit karo, inwit+)
|
?
|
|
2NT = a) 12-13 ręka BA; b) 15+, brak singla;
3T = a) 12-13 ręka niezrównoważona (lub nie-BA); b) 15+ z singlem;
3K = ok. 14PC, brak możliwości zgłoszenia 3BA;
3C = 15+, 6 kar/5 kierów;
3P = 15+, 6 kar/5 pików;
3BA = ok. 14PC, ręka BA;
4T = 15+, 5+ trefli;
4K = szlemikowe uzgodnienie kar, konwencja VTL;
4C = 12-14, 6 kar/5 kierów, nF;
4P = 12-14, 6 kar/5 pików, nF;