POWER System    do strony głównej: bridgeok.republika.pl
003                                                                  powrót do strony: power system 001


T = Trefl    K = Karo    C = Kier    P = Pik    NT = Bez Atu


OTWARCIE  1 KARO


Znaczenie
a) 12-14, 4 kara, układ BA (mając 4 trefle i bardzo słabą 4-kę karo otwieramy 1T);
b) 12-21, 5+ kar;
c) 12-21,  trójkolorówka z czwórką karo (1444,4144,4441);
c) 12-21, 6 kar / dowolna starsza 5-ka;


Odpowiedzi:
1C = ok. 6+PC, 4+ kiery,forsuje;
1P = ok. 6+PC, 4+ piki, forsuje;
1NT = ok. 6-11PC, brak starszej 4-ki;
2T = a) 6+ trefli, inwit (ok. 10-11);
        b) 4+ trefle, GF;
2K = ok. 5-8PC, blok na kolorze starszym (licytacja w stylu MULTI);
2C = odwrotne FLANNERY: ok. 5-8PC, 4+ kiery / 5 pików;
2P = 4+ kara, inwit+ (brak starszej 4-ki);
2NT = naturalne, inwit;
3T = a) mixed raise: fit 4+ kara w sile ok. 7-9;
        b) silny (ok 14+PC) splinter, krótkość dowolna;
3K = blok;
3C,3P/4T = słabszy splinter, ok. 11-13PC;
3NT = 16-17, układ bezatutowy;
4K = blok-inwit;
4C/P = do gry;

W
E
1K
1C
?
 
Licytacja oparta na artykule Łukasza Gębalskiego (www.szkolabrydza.pl)
1P = Gadget: siła 12-14 i:
                    a) układ BA bez czwórki pik !!;
                    b) młodsze: 5 kar/4+ trefle;
                    c) 6 kar/4 piki;
                    d) układ 4351;
1NT = 12-14, 4 piki, układ bezatutowy lub podobny (4144,4153,4252);
2T = sztuczne: ok. 15+, 5+ kar, układ niebezatutowy, brak 4 kierów;
2K = 12-14, 6+ kar;
2C = 12-14, 4 kiery;
2P = 12-14, 6 kar/5 pików;
2NT = a) 15+ z czarnym singlem (1444,4441),
           b) 12-14, 6 kar/5 trefli; 
          teraz relay 3T, po którym:

                    3K = 12-14, 6 kar/5 trefli, nF;
                
3C = 15-17 4441/1444 (relay pyta o skład i siłę);
                3P = 18+ 1444,
                3NT = 18+ 4441;

3T = 15-16, młodsze 5/5;
3K = 16+, 4 kiery (możliwy układ 1561);
3C = ok 14-15, 4 kiery, inwit;
3P = 15+, 6 kar/5 pików;
3NT = 18+, splinter treflowy !!;
4T = 16+, renons trefl (możliwy układ 2560);
4K = 16+, renons pik (możliwy układ 0562);
4C = 12-14, w zasadzie 6 kar/5 kierów;

W
E
1K
1C
1P
 ?
1NT = 12-14, nie forsuje;
2T = two way checback:
        a) chęć gry 2K;
        b) ręce inwitujące;
2K = two way checback: GF;
2C = 5 kierów, nie forsuje;
2P = trzeci kolor, forsuje;
2NT = inwit;
3T = 4 kiery/ 6 trefli, do gry;
3K = 5 kar, inwit (z 4 karami, przechodzimy najpierw przez 2T);
3C = GF na solidnych 6 kierach;
3NT = do gry;

W
E
1K
1C
1P
 2T
?
2K = ręka zrównoważona, brak 4 pików;
2C = układ 4351;
2P = 6 kar / 4 piki;
2NT = 5 kar / 4 trefle;
3T = 5 kar / 5 trefli;

W
E
1K
1C
1P
 2T
2K
?
2C = 5 kierów, inwit;
2P = 4 kiery/ 4 piki, inwit;
2NT = 4 kiery / 5 trefli, inwit;
3T = 5 kierów/ 5 trefli, inwit;
3K = 4 kara, inwit (z 5 karami padłoby 3K w poprzednim okrążeniu);
3C = 6 kierów, inwit;

W
E
1K
1C
1P
 2K
?
 
2C = 3 kiery, układ zrównoważony;
2P = brak 3 kierów, układ zrównoważony;
2NT = 5 kar / 4 trefle;
3T = 5 kar / 5 trefli;
3K = 6 kar / 4 piki;
3C = układ 4351;

W
E
1K
1C
1NT(4 piki)
 ?
2T = two way checback:
        a) chęć gry 2K;
        b) ręce inwitujące;
        (odpowiedzi: 2K=2-3 kiery, 2C=singel kier);
2K = two way checback: GF;
        (odpowiedzi: 2C=4342, 2P=4243, 2NT=4252, 3T=4144, 3K=4153);
2C = 5 kierów, nie forsuje;
2P = 4 piki, do gry;
2NT = inwit;
3T = 4 kiery/ 6 trefli, do gry;
3K = 5 kar, inwit (z 4 karami, przechodzimy najpierw przez 2T);
3C = GF na solidnych 6 kierach;
3P = 4 piki, inwit;
3NT = do gry;

W
E
1K
1P
?
 
Licytacja oparta na artykule Łukasza Gębalskiego (www.szkolabrydza.pl)
1NT = 12-14, brak 4 pików, układ bezatutowy lub podobny (1444,1354,1453,2452,2254);
2T = sztuczne: ok. 15+, brak 4 pików i:
        a) 5+ kar, układ niebezatutowy;
        b) 1444;
2K = 12-14, 6+ kar;
2C = 12-14, transfer: 3-kartowy fit pik (w układach: 3154,3451,3253 słaby dubel kier)
2P = 12-14, 4 piki;
2NT =  a) 15+ trójkolorówka z 4 pikami (4144/4441);
            b) 12-14, 6 kar/ 5 trefli;
            c) 12-14, 6 kar/ 5 kierów;

        teraz relay 3T, po którym:
        3K=(b);3C=(c);3P=15-17 (a),relay pyta o skład;3BA=18+4144; 4T=18 4441; ;

3T = 12-14, młodsze 5/5, nie forsuje;
3K = 16+, 4 piki (możliwy układ 5161);
3C = 15+, 6 kar/5 kierów;
3P = ok 14-15, 4 piki, inwit;
3NT = 18+, splinter kierowy !!;
4T = 18+, splinter;
4K = 16+, renons trefl (możliwy układ 5260);
4C = 16+, renons kier (możliwy układ 5062);
4P = 12-14, w zasadzie 6 kar/5 pików;

W
E
1K
1P
1NT
?
2T = two way checback:
        a) chęć gry 2K;
        b) ręce inwitujące;
        c) 5 pików/3 kiery, siła półpozytywna (ok 5-9) - bez 3 kierów - 2P;
2K = two way checback: GF;
2C = 5pików/4+ kiery, siła inwitu (ok. 9-11)
        - z mniejszą nastąpiłoby odwrotne Flannery 2C w poprzednim okrążeniu;
2P = 5 pików (bez 3 kierów bo nie nastąpił checkback 2T);
2NT = inwit;
3T = 4 kiery/ 6 trefli, do gry;
3K = 4piki/5 kar, inwit (z 4 karami, przechodzimy najpierw przez 2T);
3C = starsze 5/5, inwit;
3P = GF na solidnych 6 pikach;
3NT = do gry;

W
E
1K
1P
1NT
2T
?
2K = automatyczne z 2-3 pikami;
2C = singel pik/4 kiery (1444/1453);
2P = singel pik/3 kiery (1354);

W
E
1K
1P
1NT
2T
2K
?
2C = a) ok.5-9, 5 pików/3 kiery;
        b) 6 niezbyt dobrych pików, inwit;
2P = 5 pików (bez 3 kierów bo nie nastąpił checkback 2T);
2NT = 4 piki/5 trefli, inwit;
3T = 4 kiery/ 6 trefli, inwit;
3K = 4 piki/4 kara, inwit (z 5 karami, nastąpiłoby 3K w poprzednim okrążeniu);
3C = 5 pików/5 kar, inwit;
3P = inwit na solidnych 6 pikach;

W
E
1K
1P
1NT
2K(GF)
?
2C = 4 kiery (mozliwe 3 piki);
2P = 3 piki (brak 4 kierów);
2NT = 2344;
3T = 2254;
3K = 2353;
3C = 1354;
W
E
1K
1NT
?
 
2T = sztuczne pytanie: ok. 15+,
2K = 12-14, 5+ kar;
2C = 12-14, 6 kar/5 kierów;
2P = 12-14, 6 kar/5 pików;
2NT = 12-14, 5 kar/4 trefle lub (14)44;
3T = 12-14, młodsze 5/5 lub 6/4;
3K = 13-14, dobry kolor;
3C = 15+, 6 kar/5 kierów;
3P = 15+, 6 kar/5 pików;
3NT = do gry;

W
E
1K
1NT
2T(Relay)
 ?
2K = 5-8, 3-4 kara;
2C = 5+ trefli;
2P = maximum, 4 kara-333;
2NT = maximum, 4 trefle-333;
3T = maximum, młodsze 4/4;
3K = 9-10, 3-4 kara;
3C = 9-10, młodsze 4/4, licytowany stoper;
3P9-10, młodsze 4/4, licytowany stoper;
3NT = 9-10, młodsze 4/4, stopery w obu starszych;
W
E
1K
2K (Multi)
?
 
Dalsza licytacja w stylu Multi:
2C = a) pasuj lub popraw; b) 15+, 6 kar/5 kierów;

2Pa) pasuj lub popraw; b) 15+, 6 kar/5 pików;
2NT = forsujące pytanie o kolor i jakość odpowiedzi;
3T = 5+ kar/5 trefli, nF;
3K = 6+ kar, inwit (ze słabszą ręką nastąpiłby pas na 2K);
3C = 12-14, 6 kar/5 kierów;
3P = 12-146 kar/5 pików;
W
E
1K
2C (Odwr. Flannery)
?
 
2P = 2-4 piki, signoff
2NT = forsujące pytanie (odp: 3T=5/4,min; 3K=5/4,max; 3C=5/5,min; 3BA=5/5,max; 4T=6/4,min; 4K=6/4,max);
3T = 5+ kar/5 trefli, nF;
3K = 6+ kar, do gry;
3C5 kiery, inwit;
3P = 3-4 piki, inwit;
3BA = do gry;

W
E
1K
2P (fit karo, inwit+)
?
 
2NT = a) 12-13 ręka BA; b) 15+, brak singla;
3T = a) 12-13 ręka niezrównoważona (lub nie-BA); b) 15+ z singlem;
3K = ok. 14PC, brak możliwości zgłoszenia 3BA;
3C = 15+, 6 kar/5 kierów;
3P15+, 6 kar/5 pików;
3BA =
ok. 14PC, ręka BA;
4T = 15+, 5+ trefli;
4K = szlemikowe uzgodnienie kar, konwencja VTL;
4C = 12-14, 6 kar/5 kierów, nF;
4P = 12-14, 6 kar/5 pików, nF;