POWER System    do strony głównej: bridgeok.republika.pl
004                                                                  powrót do strony: power system 001


T = Trefl    K = Karo    C = Kier    P = Pik    NT = Bez Atu


OTWARCIE  1 KIER


Znaczenie:
a) 12-21PC, 5+ kierów, bez 5-ki pik;
b) 12-21PC, 6 kierów / 5 pików;
Z układem 5 kierów - (332) przy sile 20-21 otwieramy 2NT, a z 22+ - 2T.
Z układem 5 kierów / 6-ka młodsza - otwieramy 1 w kolor młodszy;


Odpowiedzi:
1P = 4+ piki, ok. 6+PC;
1NT = 6-12PC, brak fitu kier-----dalsza licytacja
2T = Relay, pytanie o siłę i układ
        a) ok. 10PC, 6+ trefli;
        b) kolor + fit: 10-12, 5 trefli, 3+kiery;
        c) forsing do dogranej, układ DOWOLNY-----dalsza licytacja
    Licytacja po 2T oparta na książce Nowoczesna Licytacja Relayowa Dariusza Kowalskiego.
2K =    a) minipodniesienie: 4-6PC, fit 3+ kiery;
            b) kolor + fit: 10-12, 5 kar, 3+kiery;
            c) 5+ kar, forsing do dogranej;
2C = 3 kiery, 6-10PU (przeliczeniowe Punkty Układowe);
2P = invit jump shift: 9(bardzo ładne 8)-11PC, 6+ pików;
2NT =  inwit z fitem, 11-12PU, dokładnie 3 kiery, ręka zrównoważona;
3T = a) Bergen, mixed raise: sztuczne, 6-10PU, fit 4 kiery;
          b) 4 kiery / 5 młodsza, invit (8-11);
3K = a) Bergen, inwit z fitem 4-kartowym;
          b) słaby splinter: 8-11, 5 kierów, dowolna krótkość;
          c) renons pik, 5 kierów, 8-10;
3C = blok (karta niezerowa, a więc krótkość boczna, honor grający);
3P = !!  splinter z dowolną krótkością ok. 12+PC (dalej relay 3NT i pokazujemy singla);
3NT = !!  renons trefl, fit 4+ kiery, ok. 9+PC (relay=pytanie o siłę);
4T = !!  renons karo, fit 4+ kiery, ok. 9+PC (relay=pytanie o siłę);
4K = !!  renons pik, fit 4+ kiery, ok. 11+PC;
4C = duży układ, nieduża siła;

1C
1P
?
 
1NT =  12-14, ręka BA (możliwe układy 1543/1534);
2T = GAZILLI : a) 12-15, naturalne 5 pików/4 trefle, ale z 2-3 pikami
                      (z singlem pik dajemy rebid 1NT, dzięki temu ustaleniu
                               odpowiadający może bezpiecznie po 2T zalicytować 2P z piątką);
                        b) 12-14, 5 pików/5 trefli (po 2P odpow. powtórzymy trefle);
                        c) ok. 16+, układ dowolny (także z fitem pik);
2K =    12-14(15), naturalne, 4+ kara (jeśli tylko 4 kara, to z 2-3 pikami, patrz wyżej);
2C =    12-14(15), 6+ kierów;
2P =    12-14, 4 piki;
2NT =  15+, 6 kierów/4+ w młodszym (6/5);
3T = ok. 16+, dokładnie 5 kierów/5 trefli (6/6);
3K = ok. 16+, dokładnie 5 kierów/5 kar (6/6);
3C = ok. 13-14, 7+ kierów;
3P = ok 14-15, 5 kierów/4 piki, inwit;
3NT = 15-17, 5611;
4T = 15-17, 5620;
4K = 15-17, 5602;
4C = do gry;
4P = 12-14, duży układ, 6 kierów/4-5 pików;
powrót
 
1C
1P
2T (Gazilli)
 ?
2K =    9-11, sztuczne, F;
wyższe odzywki z siłą 5-8:
2C =    5-8, 2 kiery, nF;
2P =    5-8, młodsze 5/4, krótkość kier;
2NT =  5-8, młodsze 5/5, krótkość kier;
3T/K = 5-8, licytowana młodsza szóstka, zwykle krótkość kier;
3C =    11-12PU, inwit;
3P =    12+, solidny sześciokart;
powrót
 
1C
1P
2T (Gazilli)
 2K (9+)
?
 
2C = 12-15, 4+ trefle lub ręka nie nadająca sie do gry w BA
        (jeśli tylko 4 trefle, to 2-3 piki, bo z układem 1534 padłby rebid 1NT);
2P =  18+, 2+ piki [2 piki tylko w układzie 25(42)];
2NT =  15+, 0-2 piki;
3T = 16(15)-17, 5+ kierów/4 piki;
        Teraz po relayu 3K: odzywki 3C/P/NT wg schematu 5-4 (kliknij tu),
        a 4T=6 kierów/4 piki;
3K = 15-17, młodsze 4/1:    35(41) lub 26(41);
        Teraz po relayu 3C: 3P=3514,3NT=3541;4T=2614,4K=2641;
3C = 15-17, 5+ kierów/3 piki, ręka 1-kolorowa, a więc:    35(32) lub 6 kierów/3 piki;
3P = 15-17, 2524;
3NT = 15-17, 2542;
4T = 12-14, 6 kierów/5 trefli;
 
1C
1P
2T (Gazilli)
 2K (9+)
2C
?
2P =  relay, GF po którym odpowiedzi transferowo wydłużają kolor;
2NT =  inwit;
3T = nie forsuje;
3C = zaproszenie do szlemika;
3P = GF na niezbyt solidnej 6-ce;
 
1C
1P
2T (Gazilli)
 2K (9+)
2P
2NT (Relay)
?
odpowiedzi analogicznie jak bezpośrednio po 2K (tam była siła 15-17, tu - 18+):
3T = 18+, 5+ kierów/4 piki;
        Teraz po relayu 3K: odzywki 3C/P/NT wg schematu 5-4 (kliknij tu),
        a 4T=6 kierów/4 piki;
3K = 18+, młodsze 4/1:    35(41) lub 26(41);
        Teraz po relayu 3C: 3P=3514,3NT=3541;4T=2614,4K=2641;
3C = 18+, 5+ kierów/3 piki:    35(32) lub 6 kierów/3 piki;
3P = 18+, 2524;
3NT = 18+, 2542;
4T = 18+, 5620;
4K = 18+, 5602;
4C = 18+, 5611;
 
1C
1P
2T (Gazilli)
 2K (9+)
2NT (15+, 0-2 piki)
3T (Relay)
?
3K = krótkość (0-1) pik i:
        a) 15+, 6 kierów;
        b) 18+, 5 kierów;
        Teraz po relayu 3C: 3P=18+, 1543; 3NT=18+, 1534; 4T=18+, 0544;
        4K=18+, 6 kierów; 4C=15-17, 6 kierów;
3C = 15+, ręka jednokolorowa 5+ kierów/2 piki;
        Teraz po relayu 3P: 3NT=15-18, 2533; 4T/K=cuebid, 6 kierów/2 piki;
        4C=15-17, 6 kierów/2 piki; 4NT=19PC, 2533 (z 20-21 otwieramy 2NT);
3P = 15-17, 1534;
3NT = 15-17, 1543;
4T = 15-17, 0544;
4C = 15-17, 2722;

1C
1NT
?
 
2T = GAZILLI : a) 12-15, naturalne 4+trefle;
                        b) ok 16+, układ dowolny;
2K =    12-15, naturalne, 4+ kara;
2C =    12-14, 6+ kierów;
2P =    12-13, 6 kierów/5 pików;
2NT =  15+, 6 kierów/4+ w młodszym;
3T = ok. 16+, dokładnie 5 kierów/5 trefli;
3K = ok. 16+, dokładnie 5 kierów/5 kar;
3C = ok. 13-14, 7+ kierów;
3P = ok 14, 6 kierów/5 pików;
3NT = autosplinter pikowy;
4T/K = autosplinter;
4C = do gry;

powrót
 
1C
1NT
2T (Gazilli)
 ?
2K =    9-11, sztuczne, F;
wyższe odzywki z siłą 5-8:
2C =    5-8, 2 kiery, nF;
2P =    5-8, młodsze 5/4, krótkość kier;
2NT =  5-8, młodsze 5/5, krótkość kier;
3T/K = 5-8, licytowana młodsza szóstka, zwykle krótkość kier;
powrót
 
1C
1NT
2T (Gazilli)
 2K (9+)
?
 
2C = 12-15, 4+ trefle lub ręka nie nadająca sie do gry w BA;
2P =  18+, 2+ piki [2 piki tylko w układzie 25(42)];
2NT =  15+, 0-2 piki;
3T = 15-17, 5+ kierów/4 piki;
        Teraz po relayu 3K: odzywki 3C/P/NT wg schematu 5-4 (kliknij tu),
        a 4T=6 kierów/4 piki;
3K = 15-17, młodsze 4/1:    35(41) lub 26(41);
        Teraz po relayu 3C: 3P=3514,3NT=3541;4T=2614,4K=2641;
3C = 15-17, 5+ kierów/3 piki:    35(32) lub 6 kierów/3 piki;
3P = 15-17, 2524;
3NT = 15-17, 2542;
4T = 15-17, 6 kierów/5 pików;
 
1C
1NT
2T (Gazilli)
 2K (9+)
2C
?
2P =  krótkość (0-1) kier, 6 kar;
2NT =  krótkość kier, młodsze 5/4;
 
1C
1NT
2T (Gazilli)
 2K (9+)
2P
2NT (Relay)
?
odpowiedzi analogicznie jak bezpośrednio po 2K (tam była siła 15-17, tu - 18+):
3T = 18+, 5+ kierów/4 piki;
        Teraz po relayu 3K: odzywki 3C/P/NT wg schematu 5-4 (kliknij tu),
        a 4T=6 kierów/4 piki;
3K = 18+, młodsze 4/1:    35(41) lub 26(41);
        Teraz po relayu 3C: 3P=3514,3NT=3541;4T=2614,4K=2641;
3C = 18+, 5+ kierów/3 piki:    35(32) lub 6 kierów/3 piki;
3P = 18+, 2524;
3NT = 18+, 2542;
4T = 18+, 6 kierów/ 5 pików;
 
1C
1NT
2T (Gazilli)
 2K (9+)
2NT (15+, 0-2 piki)
3T (Relay)
?
3K = krótkość (0-1) pik i:
        a) 15+, 6 kierów;
        b) 18+, 5 kierów;
        Teraz po relayu 3C: 3P=18+, 1543; 3NT=18+, 1534; 4T=18+, 0544;
        4K=18+, 6 kierów; 4C=15-17, 6 kierów;
3C = 15+, ręka jednokolorowa 5+ kierów/2 piki;
        Teraz po relayu 3P: 3NT=15-18, 2533; 4T/K=cuebid, 6 kierów/2 piki;
        4C=15-17, 6 kierów/2 piki; 4NT=19PC, 2533 (z 20-21 otwieramy 2NT);
3P = 15-17, 1534;
3NT = 15-17, 1543;
4T = 15-17, 0544;
4C = 15-17, 2722;


1C
2T
?
 
Licytacja w tej sekwencji jest oparta na pytaniach odpowiadąjącego o układ i siłę ręki otwierającego.
Opracowana została na podstawie książki Dariusza Kowalskiego "Nowoczesna licytacja relayowa".
Opis licytacji relayowej - kliknij tu.
Rebidy (zostały podzielone na dwie strefy: minimum (ok. 12-14) i maximum (ok. 15+);
2K =    min, brak 4+ w drugim starszym;
2C =    min/max (siła jeszcze nia znana), 4+ w drugim starszym (bez układu max, starsze 5/4 z którym rebid 3T);
2P =    max, 4+ w kolorze młodszym (z wyłączeniem układu 5 kierów / 5 trefli z którym dajemy rebid 3K);
2NT =  max, ręka 1-kolorowa 6+ lub 5(332) w sile 15-19;
3T = max, starsze dokładnie 5/4 (z wyłączeniem układu 5440 który mieści się w odpowiedzi 2P);
3K = max, 5 kierów / 5 trefli;
3C = max, 6 kierów / 4 kara (teraz po relayu odpowiedzi wg schematu 6-4);
Wyższe rebidy oznaczają układ 6 kierów / 4 trefle i pozostały układ zgodnie ze schematem 6-4);
3P = max, 1624;
3NT = max, 2614;
4T = max, 0634;
4K= max, 3604;
4C = max, pełne 7 kierów;
powrót