POWER System          do strony głównej: bridgeok.republika.pl
006                                                                      powrót do strony: power system 001


T = Trefl    K = Karo    C = Kier    P = Pik    NT = Bez Atu


OTWARCIE     1 BEZ ATU


Znaczenie:
15-17, układ BA (możliwe bardzo ładne 14PC), starsza 5-ka w zasadzie wykluczona;;


Odpowiedzi:
2T = stayman zmodyfikowany (może być bez starszej starsza 4-ki)
        a) klasyczne pytanie z minimum jedną starszą 4-ką;
        b) ręce bez starszej 4-ki, w sile minimum inwitu do dogranej;
        c) układ jak z klasycznej konwencji 5431 (krótkość w starszym, 5/4+ w młodszych);
        dalsza licytacja------kliknij tu
2K =    a) transfer na kiery (kolor 5+);
            b) starsze 5/4+, GF+;
        dalsza licytacja------kliknij tu
2C =    transfer na piki (kolor 5+);
        dalsza licytacja------kliknij tu
2P = a) transfer na trefle (kolor 6+);
        b) młodsze 5/5, GF;
        dalsza licytacja------kliknij tu
2NT =  transfer na kara  (kolor 6+);
        dalsza licytacja------kliknij tu
3T = 5+ kierów/4 piki, siła inwitu;
        dalsza licytacja------kliknij tu
3K = 5+ pików/4 kiery, siła inwitu;
        dalsza licytacja------kliknij tu
3C = młodsze 5/4 (słabe starsze duble 2/2), siła inwitu;
        dalsza licytacja------kliknij tu
3P = młodsze 5/4. GF+;
3NT = do gry;
4T = do uzgodnienia np. Gerber;
4K = texas transfer (6+ kierów);
4C = texas transfer (6+ pików);
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

W
E
1NT
2T
?
 
2K = a) 4 piki (bez 4 kierów);
        b) brak starszej 4-ki, minimum;
2C =  a) 4 kiery (bez 4 pików);
        b) brak starszej 4-ki, maximum;
2P = starsze 4/4, minimum;
2NT =  starsze 4/4, maximum;


W
E
1NT
2T
2K (4piki lub min)
 ?
2C =  a) 4 piki, co najmniej inwit (inwit+);
        b) brak 4-ki pik, forsing do dogranej (GF);
    Teraz a) 2P=4 piki(nastepnie 3P=inwit,2NT=relay), b) 2NT=brak starszej 4-ki, minimum.
2P = krótkość pik, co najwyżej inwit (inwit-);
    Teraz 2NT to dalsze pytanie (relay), po którym 3T/K=piątka,3C=1444;
2NT =  brak 4 pików, możliwe 4 kiery, inwit;
3T = 4 kiery / 5 kar, GF (po relayu - schemat 5-4);
3K = 4 kiery / 5 trefli, GF (po relayu - schemat 5-4);
3C = konwencja 5431: licytowana krótkość, młodsze 5/4;
3P = konwencja 5431: licytowana krótkość, młodsze 5/4;
3NT = do gry (w zasadzie 4 kiery);
.
W
E
1NT
2T
2K (4piki lub min)
2C (R)
2P (4 piki)
2NT (R)
?
3T = 4 piki + młodsza 4-ka, minimum (po relayu 3K, 3C=4 trefle, 3P=4 kara);
3K = 4 piki + młodsza 4-ka, maximum (po relayu 3C, 3P=4 trefle, 3NT=4 kara);
3C = 4333, minimum (teraz 3NT=do gry,3P=102+Q na pikach);
3P = 4333, maximum (teraz 3NT=do gry,4T=102+Q na pikach);
.
W
E
1NT
2T
2K (4piki lub min)
2C (R)
2NT (brak 4 pików,min)
?
3T = relay;
3K = 4 piki + 5 kar, GF (teraz 3C=relay i schemat 5-4);
    Wyższe odzywki z 4 pikami / 5 treflami;
3C = 4135;
3P = 4315;
3NT= do gry (możliwe 4225 bez aspiracji);
4T = 4225, aspiracje;
.
W
E
1NT
2T
2K (4piki lub min)
2C
2NT (brak 4 pików,min)
3T (relay)
?
3K = 5 trefli;
3C = 5 kar;
3P = młodsze 4/4;
3NT= 4-ka młodsza - 333;

W
E
1NT
2T
2C (4kiery lub max)
 ?
2P = a) 4 kiery, inwit+;
        b) brak 4 kierów, GF;
2NT =  inwit (możliwe 4 piki);
3T = 4 piki / 5 kar, GF (po relayu - schemat 5-4);
3K = 4 piki / 5 trefli, GF (po relayu - schemat 5-4);
3C = konwencja 5431: licytowana krótkość, młodsze 5/4;
3P = konwencja 5431: licytowana krótkość, młodsze 5/4;
3NT = do gry (w zasadzie 4 piki);
.
W
E
1NT
2T
2C (4kiery lub max)
2P (R)
?
2NT = brak 4 kier czyli max;
3T = 4 kiery + młodsza 4-ka, minimum (po relayu 3K, 3C=4 trefle, 3P=4 kara);
3K = 4 kiery + młodsza 4-ka, maximum (po relayu 3C, 3P=4 trefle, 3NT=4 kara);
3C = 3433, min (teraz 3NT=do gry,3P=102+Q na kierach);
3P = 3433, max (teraz 3NT=do gry,4T=102+Q na kierach);
.
W
E
1NT
2T
2C (4kiery lub max)
2P (R)
2NT (max bez 4kierów)
?
3T = relay (teraz 3K=5 kar,3C=5 trefli,3P=młodsze 4/4,3NT=młodsza 4-333);
3K = 4 kiery / 5 trefli (teraz 3C=relay i schemat 5-4);
    Wyższe odzywki z 4 kierami / 5 karami;
3C = 1453;
3P = 3451;
3NT= do gry (możliwe 2452 bez aspiracji);
4T = 2452, aspiracje;

W
E
1NT
2T
2P (starsze 4/4,min)
?
2NT = do gry;
3T = relay po którym 3K=4423, 3C=4432;
3K = transfer na kiery (mini-maxi);
3C = uzgodnienie pików z dowolnym singlem (po relayu 3P - 3NT=singel kier,4T/K=singel);
3P = uzgodnienie pików bez singla;

W
E
1NT
2T
2NT (starsze 4/4,max)
?
3T = relay po którym 3K=4423, 3C=4432;
3K = transfer na kiery (mini-maxi);
3C = uzgodnienie pików z dowolnym singlem (po relayu 3P - 3NT=singel kier,4T/K=singel);
3P = uzgodnienie pików bez singla;
powrót