POWER System
do
strony głównej: bridgeok.republika.pl
008
powrót
do strony: power system 001
T = Trefl K
= Karo C = Kier P = Pik
NT = Bez Atu
OTWARCIE 2 KARO
Znaczenie:
ok.18-19, układ bezatutowy (starsza 5 w zasadzie wykluczona);
Priorytetem jest ustawienie kontraktu końcowego z
ręki silnej.
Odpowiedzi:
2C =
a) transfer, 4+ piki (możliwa słaba ręka 4 piki/5+trefli);
b) 6+ trefli lub 6+ pików (czarny kolor), aspiracje szlemikowe;
c) trójkolorówka z krótkością kier (4144/4145/4154), GF;-----dalsza
licytacja
2P = a) transfer na BA
(możliwe 5 kierów, 5 kierów/4-ka młodsza ...);
b) 6+ kar, aspiracje szlemikowe;
c) trójkolorówka z krótkością pik (1444/1445/1454), GF;-----dalsza
licytacja
2NT = a) transfer na trefle lub kiery (słaba
ręka);
b) 6+ kierów, aspiracje szlemikowe;
c) aspiracje szlemikowe w układzie BA;-----dalsza
licytacja
3T = a) PUPPET
STAYMAN - przynajmniej jedna starsza 4-ka;
b) 5+ kierów/4 piki, GF;-----dalsza licytacja
3K =
5+ pików/4 kiery, GF;-----dalsza licytacja
3C = konwencja
5431 - krótkość kier, młodsze 5/4+, GF;
3P = konwencja 5431 - krótkość pik,
młodsze 5/4+, GF;
3NT = starsze kolory 5/5, GF lub aspiracje szlemikowe;-----dalsza
licytacja
4T = transfer: 6+ kierów,
brak aspiracji;
4K= transfer: 6+
pików, brak aspiracji;
4C= transfer:
6+ trefli, duży układ, aspiracje szlemikowe;
4P = transfer: 6+ kar, duży układ, aspiracje szlemikowe;
4NT = młodsze 5/5+, brak aspiracji;
2P = automat z 2-3 pikami;
2NT = 4 piki;
.
W
|
E
|
2 Karo
|
2 Kier
|
2 Pik
|
?
|
2NT = a) 4 piki/5+ trefli, słabe;
b) 6+ trefli lub 6+ pików (czarny kolor), aspiracje szlemikowe;
c) trójkolorówka z krótkością kier (4144/4145/4154), GF;
3T = 5+ pików/4 kara, GF+;
3K = 5+ pików/4 trefle,
GF+;
3C = 5 pików - (332),
aspiracje szlemikowe;
3P = 5 pików - (332), GF ale bez aspiracji szlemikowe
(partner wybiera między 3NT lub 4 Pik;
.
W
|
E
|
2 Karo
|
2 Kier
|
2 Pik
|
2 NT
|
3 Trefl (automat)
|
?
|
pas = 4 piki/5+ trefli, słabe;
3K = trójkolorówka
z krótkością kier (4144/4145/4154), GF;
3C = 6+ trefli, aspiracje
szlemikowe;
3P = 6+ pików, aspiracje szlemikowe;
.
W
|
E
|
2 Karo
|
2 Kier
|
2 NT (4 piki)
|
?
|
3T = trójkolorówka z krótkością kier (4144/4145/4154),
GF;
3K = 6+ trefli, aspiracje
szlemikowe;
3C = retransfer (partner
licytuje 3 pik), mini-maxi (słabe albo GF+);
3P = 6+ pików, aspiracje szlemikowe;
3NT = 5 pików - (332), partner pasuje lub wybiera
4 pik;
powrót
W
|
E
|
2 Karo
|
2 Pik
|
2 NT (automat)
|
?
|
3T = a) 5+ kierów/4+ kara, GF+;
b) 5
kierów, GF+;
c) 6+
kar, aspiracje szlemikowe;
3K = 5+ kierów/4+
trefle, GF+;
3C = trójkolorówka
z krótkością pik (1444/1445/1454), aspiracje szlemikowe;
3P = trójkolorówka z krótkością pik (1444/1445/1454),
GF ale bez aspiracji;
3NT = do gry;
.
W
|
E
|
2 Karo
|
2 Pik
|
2 NT
|
2 Trefl
|
3 Karo (relay)
|
?
|
3C = 6+ kar, aspiracje
szlemikowe;
3P = 5+ kierów/4+ kara, GF+ (teraz 4 Trefl uzgadnia
kara);
3NT = 5 kierów - (332), pasuj lub popraw na 4
Kier;
4NT = jak wyżej, inwit;
5NT = jak wyżej, bilans na szlemika;
powrót
W
|
E
|
2 Karo
|
2 NT
|
3 Trefl (automat)
|
?
|
pas = 5+ trefli, słabe;
3K = a) 5+ kierów,
słabe;
b) 6+
kierów, aspiracje szlemikowe;
Partner licytuje
obowiązkowo 3 Kier, a my pasujemy z a) lub licytujemy dalej z b);
3C = 5 trefli - (332),
aspiracje szlemikowe;
3P = 5 kar - (332), aspiracje szlemikowe;
3NT = aspiracje szlemikowe w układzie BA (bez
5-ki młodszej i 4-ki starszej);
powrót
W
|
E
|
2 Karo
|
3 Trefl (stayman)
|
?
|
|
3K = przynajmniej jedna
starsza 4-ka;
3C = !! 3 kiery,
brak 4-ki pik;
3NT = !! 2 kiery, brak 4-ki pik;
.
W
|
E
|
2 Karo
|
3 Trefl (stayman)
|
3 Karo
|
?
|
3C = !! 4 piki;
3P = !! 4 kiery;
3NT = 5 kierów/4 piki, aspiracje szlemikowe;
4T = starsze 4/4, aspiracje szlemikowe;
4K = starsze 4/4
(lub 5 kierów/4 piki), bez aspiracji;
.
W
|
E
|
2 Karo
|
3 Trefl (stayman)
|
3 Kier (3 kiery)
|
?
|
3P = partner licytuje obowiązkowo
3NT (po którym: 4 Trefl/4 Karo = licytowana 5-ka, aspiracje);
wyższe = układ 5 kierów/4 piki, a więc kiery uzgodnione;
.
W
|
E
|
2 Karo
|
3 Trefl (stayman)
|
3 NT (2 kiery)
|
?
|
4T = 5 trefli, aspiracje;
4K = powtórny transfer
(6 kierów/4 piki);
4C = 5 kar, aspiracje;
powrót
3C
= 4 kiery;
3P = 3-4 piki;
3NT = brak fitów;
powrót
W
|
E
|
2 Karo
|
3 NT (starsze 5/5)
|
?
|
|
4T = uzgodnienie kierów, aspiracje
(dalej 4 karo = retransfer);
4K
= uzgodnienie pików, aspiracje (dalej 4 kier = retransfer);
4C/P
= do gry, przeciętna ręka;
powrót