POWER System        do strony głównej: bridgeok.republika.pl
008                                                                      powrót do strony: power system 001

T = Trefl    K = Karo    C = Kier    P = Pik    NT = Bez Atu


OTWARCIE    2 KARO


Znaczenie:
ok.18-19, układ bezatutowy (starsza 5 w zasadzie wykluczona);


Priorytetem jest ustawienie kontraktu końcowego z ręki silnej.


Odpowiedzi:


2C =     a) transfer, 4+ piki (możliwa słaba ręka 4 piki/5+trefli);
            b) 6+ trefli lub 6+ pików (czarny kolor), aspiracje szlemikowe;
            c) trójkolorówka z krótkością kier (4144/4145/4154), GF;-----dalsza licytacja


2P =     a) transfer na BA (możliwe 5 kierów, 5 kierów/4-ka młodsza ...);
            b) 6+ kar, aspiracje szlemikowe;
            c) trójkolorówka z krótkością pik (1444/1445/1454), GF;-----dalsza licytacja


2NT =  a) transfer na trefle lub kiery (słaba ręka);
            b) 6+ kierów, aspiracje szlemikowe;
            c) aspiracje szlemikowe w układzie BA;-----dalsza licytacja


3T =     a)  PUPPET  STAYMAN  - przynajmniej jedna starsza 4-ka;
            b) 5+ kierów/4 piki, GF;-----dalsza licytacja


3K =     5+ pików/4 kiery, GF;-----dalsza licytacja


3C = konwencja 5431 - krótkość kier, młodsze 5/4+, GF;


3P = konwencja 5431 - krótkość pik, młodsze 5/4+, GF;


3NT = starsze kolory 5/5, GF lub aspiracje szlemikowe;-----dalsza licytacja


4T = transfer: 6+ kierów, brak aspiracji;


4K= transfer: 6+ pików, brak aspiracji;


4C=  transfer: 6+ trefli, duży układ, aspiracje szlemikowe;


4P = transfer: 6+ kar, duży układ, aspiracje szlemikowe;


4NT = młodsze 5/5+, brak aspiracji;
 

W
E
2 Karo
2 Kier
?
 
2P = automat z 2-3 pikami;
2NT = 4 piki;
.
W
E
2 Karo
2 Kier
2 Pik
?
2NT =  a) 4 piki/5+ trefli, słabe;
            b) 6+ trefli lub 6+ pików (czarny kolor), aspiracje szlemikowe;
            c) trójkolorówka z krótkością kier (4144/4145/4154), GF;
3T = 5+ pików/4 kara, GF+;
3K = 5+ pików/4 trefle, GF+;
3C = 5 pików - (332), aspiracje szlemikowe;
3P = 5 pików - (332), GF ale bez aspiracji szlemikowe (partner wybiera między 3NT lub 4 Pik;
.
W
E
2 Karo
2 Kier
2 Pik
2 NT
3 Trefl (automat)
?
pas = 4 piki/5+ trefli, słabe;
3K = trójkolorówka z krótkością kier (4144/4145/4154), GF;
3C = 6+ trefli, aspiracje szlemikowe;
3P = 6+ pików, aspiracje szlemikowe;
.
W
E
2 Karo
2 Kier
2 NT (4 piki)
?
3T = trójkolorówka z krótkością kier (4144/4145/4154), GF;
3K = 6+ trefli, aspiracje szlemikowe;
3C = retransfer (partner licytuje 3 pik), mini-maxi (słabe albo GF+);
3P = 6+ pików, aspiracje szlemikowe;
3NT = 5 pików - (332), partner pasuje lub wybiera 4 pik;
powrót
 
 
 
 
 
 
 

W
E
2 Karo
2 Pik
2 NT (automat)
?
3T = a) 5+ kierów/4+ kara, GF+;
         b) 5 kierów, GF+;
         c) 6+ kar, aspiracje szlemikowe;
3K = 5+ kierów/4+ trefle, GF+;
3C = trójkolorówka z krótkością pik (1444/1445/1454), aspiracje szlemikowe;
3P = trójkolorówka z krótkością pik (1444/1445/1454), GF ale bez aspiracji;
3NT = do gry;
.
W
E
2 Karo
2 Pik
2 NT
2 Trefl
3 Karo (relay)
?
3C = 6+ kar, aspiracje szlemikowe;
3P = 5+ kierów/4+ kara, GF+ (teraz 4 Trefl uzgadnia kara);
3NT = 5 kierów - (332), pasuj lub popraw na 4 Kier;
4NT = jak wyżej, inwit;
5NT = jak wyżej, bilans na szlemika;
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 

W
E
2 Karo
2 NT
3 Trefl (automat)
?
pas = 5+ trefli, słabe;
3K = a) 5+ kierów, słabe;
         b) 6+ kierów, aspiracje szlemikowe;
        Partner licytuje obowiązkowo 3 Kier, a my pasujemy z a) lub licytujemy dalej z b);
3C = 5 trefli - (332), aspiracje szlemikowe;
3P = 5 kar - (332), aspiracje szlemikowe;
3NT = aspiracje szlemikowe w układzie BA (bez 5-ki młodszej i 4-ki starszej);
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

W
E
2 Karo
3 Trefl (stayman)
 ?
 
3K = przynajmniej jedna starsza 4-ka;
3C = !!  3 kiery, brak 4-ki pik;
3NT = !!  2 kiery, brak 4-ki pik;
.
W
E
2 Karo
3 Trefl (stayman)
3 Karo
?
3C = !! 4 piki;
3P = !! 4 kiery;
3NT = 5 kierów/4 piki, aspiracje szlemikowe;
4T = starsze 4/4, aspiracje szlemikowe;
4K = starsze 4/4 (lub 5 kierów/4 piki), bez aspiracji;
.
W
E
2 Karo
3 Trefl (stayman)
3 Kier (3 kiery)
?
3P = partner licytuje obowiązkowo 3NT (po którym: 4 Trefl/4 Karo = licytowana 5-ka, aspiracje);
wyższe = układ 5 kierów/4 piki, a więc kiery uzgodnione;
.
W
E
2 Karo
3 Trefl (stayman)
3 NT (2 kiery)
?
4T = 5 trefli, aspiracje;
4K = powtórny transfer (6 kierów/4 piki);
4C = 5 kar, aspiracje;
powrót
 
 
 
 
 

W
E
2 Karo
3 Karo
?
 
3C = 4 kiery;
3P = 3-4 piki;
3NT = brak fitów;
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

W
E
2 Karo
3 NT (starsze 5/5)
?
 
4T = uzgodnienie kierów, aspiracje (dalej 4 karo = retransfer);
4K = uzgodnienie pików, aspiracje (dalej 4 kier = retransfer);
4C/P = do gry, przeciętna ręka;
powrót