POWER System
do
strony głównej: bridgeok.republika.pl
009
powrót
do strony: power system 001
T = Trefl K
= Karo C = Kier P = Pik
NT = Bez Atu
OTWARCIE 2
KIER
Znaczenie:
6-10, blok na kolorze (w zasadzie) 6-kartowym;
Odpowiedzi:
2P = naturalne, 5+pików, forsuje (otwierający
określa fit pikowy);
2NT = forsujące pytanie (o jakość koloru
i krótkość);
3T = forsujące pytanie o kolory młodsze;
3K = inwit
do 4 kier;
3C = do gry;
3P = splinter;
3NT = do gry;
4T/K= splinter;
4C =
signoff;
4P, 5T/K=
do gry;
4NT = blackwood 102 na 4 prawdziwe asy
(+ kolorowe króle, damy);
2NT = 2 piki;
3T = 3 piki + krótkość trefl;
3K = 3 piki + krótkość
karo;
3C = krótkość pik
(1633);
3P = 3 piki i brak singla (3622);
3T = niezbyt dobry kolor kierowy (brak dwóch z trzech
najstarszych honorów, AKD);
3K = 2 honory i brak
krótkości;
3C = 2 honory i krótkość
pik - krótkość kolejnościowo od najstarszej;
3P = 2 honory i krótkość karo;
3NT = 2 honory i krótkość trefl;
W
|
E
|
2C
|
2NT (relay)
|
3T (brak HH w kierach)
|
?
|
3K = relay;
3C = inwit;
3P = uzgodnienie kierów, pytanie o cuebid;
W
|
E
|
2C
|
2NT (relay)
|
3T (brak HH w kierach)
|
3K (relay)
|
?
|
|
3C = brak krótkości;
3P = krótkość pik (kolejnościowo);
3NT = krótkość karo;
4T = krótkość trefl;
W
|
E
|
2C
|
2NT (relay)
|
3T (brak HH w kierach)
|
3K (relay)
|
3C
|
?
|
3P = relay (otwierający pokazuje 3-kę kolejnościowo
od najmłodszej: 3NT=2623,4T=2632,4K=3622);
3NT = do gry;
4T = pytanie (blackwood 102 + kolorowe króle)
na uzgodnionych kierach;
4K = wywołanie końcowe:
otwierający licytuje automatycznie 4 i pasuje na decyzję partnera (za wyj.
4NT - inwit);
W
|
E
|
2C
|
3T (pyt. o młodsze)
|
?
|
|
3K = 4 kara / singel
trefl (2641);
3C = brak 4 młodszej
i stopera pik;
3P = 4 trefle / singel karo (2614);
3NT = stoper pik, brak młodszej 4;
4T = 1624;
4K = 1642;