POWER System        do strony głównej: bridgeok.republika.pl
009                                                                      powrót do strony: power system 001


T = Trefl    K = Karo    C = Kier    P = Pik    NT = Bez Atu


OTWARCIE    2 KIER


Znaczenie:
6-10, blok na kolorze (w zasadzie) 6-kartowym;


Odpowiedzi:


2P =   naturalne, 5+pików, forsuje (otwierający określa fit pikowy);
2NT =  forsujące pytanie (o jakość koloru i krótkość);
3T = forsujące pytanie o kolory młodsze;
3K =  inwit do 4 kier;
3C = do gry;
3P = splinter;
3NT = do gry;
4T/K= splinter;
4C = signoff;
4P, 5T/K= do gry;
4NT = blackwood 102 na 4 prawdziwe asy (+ kolorowe króle, damy);
 
W
E
2C
2P (naturalne)
?
 
2NT = 2 piki;
3T = 3 piki + krótkość trefl;
3K = 3 piki + krótkość karo;
3C = krótkość pik (1633);
3P = 3 piki i brak singla (3622);

W
E
2C
2NT (relay)
?
 
3T = niezbyt dobry kolor kierowy (brak dwóch z trzech najstarszych honorów, AKD);
3K = 2 honory i brak krótkości;
3C = 2 honory i krótkość pik - krótkość kolejnościowo od najstarszej;
3P = 2 honory i krótkość karo;
3NT = 2 honory i krótkość trefl;
 
W
E
2C
2NT (relay)
3T (brak HH w kierach)
?
3K = relay;
3C = inwit;
3P = uzgodnienie kierów, pytanie o cuebid;
 
W
E
2C
2NT (relay)
3T (brak HH w kierach)
3K (relay)
?
3C = brak krótkości;
3P = krótkość pik (kolejnościowo);
3NT = krótkość karo;
4T = krótkość trefl;
 
W
E
2C
2NT (relay)
3T (brak HH w kierach)
3K (relay)
3C
?
3P = relay (otwierający pokazuje 3-kę kolejnościowo od najmłodszej: 3NT=2623,4T=2632,4K=3622);
3NT = do gry;
4T = pytanie (blackwood 102 + kolorowe króle) na uzgodnionych kierach;
4K = wywołanie końcowe: otwierający licytuje automatycznie 4 i pasuje na decyzję partnera (za wyj. 4NT - inwit);

W
E
2C
3T (pyt. o młodsze)
?
 
3K = 4 kara / singel trefl (2641);
3C = brak 4 młodszej i stopera pik;
3P = 4 trefle / singel karo (2614);
3NT = stoper pik, brak młodszej 4;
4T = 1624;
4K = 1642;