POWER System
do
strony głównej: bridgeok.republika.pl
010
powrót
do strony: power system 001
T = Trefl K
= Karo C = Kier P = Pik
NT = Bez Atu
OTWARCIE 2
PIK
Znaczenie:
6-10, blok na kolorze (w zasadzie) 6-kartowym;
Odpowiedzi:
2NT = forsujące pytanie (o jakość koloru
i krótkość);
3T = forsujące pytanie o kolory młodsze;
3K = inwit
do 4 pik;
3C = naturalne 5+kierów,
forsuje (otwierający określa fit kierowy);
3P = do gry;
3NT = do gry;
4T/K= splinter;
4C =
signoff;
4P = do gry;
4NT = blackwood 102 na 4 prawdziwe asy (+ kolorowe
króle, damy);
5T/K= signoff;
3T = niezbyt dobry kolor pikowy (brak dwóch z trzech
najstarszych honorów, AKD);
3K = 2 honory i brak
krótkości;
3C = 2 honory i krótkość
kier - krótkość kolejnościowo od najstarszej;
3P = 2 honory i krótkość karo;
3NT = 2 honory i krótkość trefl;
W
|
E
|
2P
|
2NT (relay)
|
3T (brak
HH w pikach)
|
?
|
3K = relay;
3C = uzgodnienie
pików, pytanie o cuebid;
3P = inwit;
W
|
E
|
2P
|
2NT (relay)
|
3T (brak HH w pikach)
|
3K (relay)
|
?
|
|
3C = krótkość kier (kolejnościowo);
3P = brak krótkości;
3NT = krótkość karo;
4T = krótkość trefl;
W
|
E
|
2P
|
3T (pyt. o młodsze)
|
?
|
|
3K = 4 kara / singel
trefl (6241);
3C = 4 trefle / singel
karo (6214);
3P = brak 4 młodszej i stopera kier;
3NT = stoper kier, brak młodszej 4;
4T = 6124;
4K = 6142;
3P = krótkość kier;
3NT = 2 kiery;
4T = 3 kiery + krótkość trefl;
4K = 3 kiery + krótkość
karo;
4C = 6322;