POWER System        do strony głównej: bridgeok.republika.pl
010                                                                      powrót do strony: power system 001


T = Trefl    K = Karo    C = Kier    P = Pik    NT = Bez Atu


OTWARCIE    2 PIK


Znaczenie:
6-10, blok na kolorze (w zasadzie) 6-kartowym;


Odpowiedzi:
2NT =  forsujące pytanie (o jakość koloru i krótkość);
3T = forsujące pytanie o kolory młodsze;
3K =  inwit do 4 pik;
3C = naturalne 5+kierów, forsuje (otwierający określa fit kierowy);
3P = do gry;
3NT = do gry;
4T/K= splinter;
4C = signoff;
4P = do gry;
4NT = blackwood 102 na 4 prawdziwe asy (+ kolorowe króle, damy);
5T/K= signoff;


 
W
E
2P
2NT (relay)
?
 
3T = niezbyt dobry kolor pikowy (brak dwóch z trzech najstarszych honorów, AKD);
3K = 2 honory i brak krótkości;
3C = 2 honory i krótkość kier - krótkość kolejnościowo od najstarszej;
3P = 2 honory i krótkość karo;
3NT = 2 honory i krótkość trefl;
 
W
E
2P
2NT (relay)
3T (brak HH w pikach)
?
3K = relay;
3C = uzgodnienie pików, pytanie o cuebid;
3P = inwit;
 
W
E
2P
2NT (relay)
3T (brak HH w pikach)
3K (relay)
?
3C = krótkość kier (kolejnościowo);
3P = brak krótkości;
3NT = krótkość karo;
4T = krótkość trefl;

W
E
2P
3T (pyt. o młodsze)
?
 
3K = 4 kara / singel trefl (6241);
3C = 4 trefle / singel karo (6214);
3P = brak 4 młodszej i stopera kier;
3NT = stoper kier, brak młodszej 4;
4T = 6124;
4K = 6142;

W
E
2P
3C (naturalne)
?
 
3P = krótkość kier;
3NT = 2 kiery;
4T = 3 kiery + krótkość trefl;
4K = 3 kiery + krótkość karo;
4C = 6322;