POWER System       do strony głównej: bridgeok.republika.pl
011                                                                     powrót do strony: power system 001

T = Trefl    K = Karo    C = Kier    P = Pik    NT = Bez Atu


OTWARCIE    2 BEZ ATU


Znaczenie:
ok.20-21, układ bezatutowy (możliwa starsza 5 w układzie 5332);


Priorytetem jest ustawienie kontraktu końcowego z ręki silnej.


Odpowiedzi:


3T =     a) PUPPET   STAYMAN  - przynajmniej jedna starsza 4-ka, GF;
            b) układ bezatutowy bez starszej 4, aspiracje szlemikowe;
            c) 5+ pików / 4 kiery, GF;
            d) starsze 5/5, aspiracje szlemikowe;-------dalsza licytacja - kliknij tu


3K =    a) transfer, 5+ kierów;
            b) 5+ kierów / 4 piki, GF;
            c) starsze 5/5, GF ale bez aspiracji szlemikowych;-------dalsza licytacja - kliknij tu


3C =     transfer, 5+ pików;-------dalsza licytacja - kliknij tu


3P =     młodsze 5/4+, układ niebezatutowy;


3NT =  do gry;


4T =    transfer: 6+ kierów, aspiracje szlemikowe;


4K =    transfer: 6+ pików, aspiracje szlemikowe;


4C =    transfer: 6+ trefli, aspiracje szlemikowe;


4P =    transfer: 6+ kar, aspiracje szlemikowe;


4NT = młodsze 5/5+, brak aspiracji;
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

W
E
2 Bez Atu
3 Trefl
?
 
3K = przynajmniej jedna starsza 4;
3C = !!  brak starszej 4;
3P = 5 pików - (332);
3NT = !!  5 kierów - (332);
.
W
E
2 Bez Atu
3 Trefl
3 Karo
?
3C =    !!   4 piki (dalej 3P uzgadnia piki, 3NT = brak fitu);
3P =    !!   4 kiery (dalej: 3NT=brak fitu kier, 4T=fit i aspiracje, 4C=fit i przeciętna ręka);
3NT = młodsze 4/4 (brak starszej 4), aspiracje szlemikowe;
4T =    starsze 4/4, aspiracje szlemikowe (dalej 4C/P=uzgodnienie + akceptacja, 4K=brzydka ręka, licytuj 4C i pasuj);
4K =   starsze 4/4, bez aspiracji;
4C =    5 trefli (brak starszej 4), aspiracje szlemikowe;
4P =    5 kar (brak starszej 4), aspiracje szlemikowe;
4NT =  4 młodsza - (333), inwit szlemikowy;
5NT =  forsujące - partnerze, wybierz najlepszego szlemika;
.
W
E
2 Bez Atu
3 Trefl (stayman)
3 Kier (brak st. 4)
?
3P =     a) transfer na BA;
            b) młodsza piątka, aspiracje szlemikowe;
3NT =  !!    5 pików / 4 kiery;
4T =    starsze 5/5, aspiracje szlemikowe (dalej 4C/P=uzgodnienie + akceptacja, 4K=brzydka ręka, licytuj 4C i pasuj);
4K =    6 pików / 4 kiery, aspiracje (partner z brzydką ręką licytuje 4P);
4C =    6 pików / 4 kiery, mini-maxi (partner licytuje 4P, a my pasujemy lub wkraczmy w strefę szlemową);
.
W
E
2 Bez Atu
3 Trefl (stayman)
3 Pik (5 pików)
?
3NT =  do gry;
4T/K=  aspiracje z licytowaną 5-ką (dalej 4NT jest negatywne, do pasa);
4C =    puppet, mini-maxi (partner licytuje 4P, a my pasujemy lub wkraczmy w strefę szlemową);
4P =  uzgodnienie pików, aspiracje ale nie forsuje;
.
W
E
2 Bez Atu
3 Trefl (stayman)
3 Bez Atu (5 kierów)
?
4T =  5 trefli, aspiracje (dalej 4NT jest negatywne, do pasa);
4K=  puppet, mini-maxi (partner licytuje 4C, a my pasujemy lub wkraczmy w strefę szlemową);
4C = 5kar, aspiracje (dalej 4NT jest negatywne, do pasa);
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

W
E
2 Bez Atu
3 Karo (transfer)
?
 
3C = przyjęcie transferu, 2-3 kiery;
3P = 5 pików / 2 kiery - 33 (5233);
3NT = !!  4-5 kierów, ładna ręka;
4C = 4 kiery, brzydka ręka;
.
W
E
2 Bez Atu
3 Karo (transfer)
3 Kier (2-3 kiery)
 ?
3P = pytanie o fit (dalej 3NT=2 kiery, 4T=3 kiery, góra, 4C=3 kiery, dół);
3NT = !!  5 kierów / 4 piki (nie forsuje);
4T =  5 kierów / dowolna 5-ka młodsza (dalej 4K=ładna ręka z fitem kier, 4C=brzydka ręka z fitem,4P=pytanie o młodszy);
4K = starsze 5/5, bez aspiracji;
4C = do gry;
4NT = 5332, inwit szlemikowy;
.
W
E
2 Bez Atu
3 Karo (transfer)
3 Pik (5233)
 ?
3NT = do gry;
4T =  5 kierów / dowolna 5-ka młodsza (dalej 4K=pytanie o młodszy);
4K = 6 kierów, powtórny transfer;
4C = fit pik, retransfer, mini-maxi;
4P = fit pik, inwit;
.
W
E
2 Bez Atu
3 Karo (transfer)
3 Bez Atu (4 kiery , góra)
 ?
4T =  inwit;
4K = powtórny transfer, mini-maxi;
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

W
E
2 Bez Atu
3 Kier (transfer)
?
 
3P = przyjęcie transferu, 2-3 piki;
3NT = 5 kierów / 2 piki - 33 (2533);
4T =  4-5 pików, ładna ręka;
4P = 4 piki, brzydka ręka;
Dalsza licytacja analogiczna.
powrót