POWER System    do strony głównej: bridgeok.republika.pl
018.1                                                                  powrót do strony: power system 001


T = Trefl    K = Karo    C = Kier    P = Pik    NT = Bez Atu

Obrona po otwarciu przeciwników 1 Bez Atu (15-17) 

W N E S
1NT
 ?
kontra = a) starsza 4/młodsza 5+;
               b) 8+ wygrywających, dowolny kolor 6+;
2
T = starsze 5+/4+;
2K = starsza 5+/młodsza 4+;
2C/P = naturalne, kolor 6(5)+;
2NT = młodsze 5/5;
3
T/K/C/P =  blok;
Na pozycji reopen - analogicznie.

W N E S
1NT
 X pas ?
2T = do koloru młodszego partnera;
2K = pokaż starszą 4-kę;
2C = naturalne, kolor 5+;
2
P = naturalne, kolor 6(5)+;
2NT = pokaż młodszą 5-kę;
3
T/K/C/P =  naturalne;

W N E S
1NT
 2T pas ?
2K = pytanie o dłuższy starszy (przy równych - odpowiedź 2C);
2C = lepsze kiery, nF;
2
P = lepsze piki, nF;
2NT = pytanie o dłuższy starszy, inwit;
3
K = silny (14+) inwit ze starszymi 4/4;
3C/P =  inwit z licytowaną 4-ką;
;

W N E S
1NT
 2K pas ?
2C = pasuj lub popraw, nF;
2
P = 5+ pików, krótkość kier, nF;
2NT = pytanie o młodszy;
3
K = inwit ze starszymi 3/3+;
3C/P =  pasuj lub popraw;
4
T = pokaż starszy transferem;
4K = pokaż starszy bezpośrednio;

Obrona po otwarciu przeciwników 1 Bez Atu (12-14)

W N E S
1NT
 ?
kontra = a) 12+, transfer: 5+ trefli, układ niezrównoważony;
               b) 14+, układ zrównoważony;
2
T12+, transfer: 5+ kar, układ niezrównoważony;
2K = transfer: 5+ kierów;
2Ctransfer: 5+ pików;
2
P = 6 trefli/4 kara;
2NT = młodsze 5/5;
3
T/K/C/P =  blok;