POWER System
do
strony głównej: bridgeok.republika.pl
018.1
powrót
do strony: power system 001
T = Trefl K
= Karo C = Kier P = Pik
NT = Bez Atu
Obrona po otwarciu przeciwników 1 Bez Atu (15-17)
kontra = a) starsza 4/młodsza 5+;
b) 8+ wygrywających, dowolny kolor 6+;
2T = starsze 5+/4+;
2K = starsza 5+/młodsza 4+;
2C/P = naturalne, kolor 6(5)+;
2NT = młodsze 5/5;
3T/K/C/P = blok;
Na pozycji reopen - analogicznie.
2T = do koloru młodszego partnera;
2K = pokaż starszą 4-kę;
2C = naturalne, kolor 5+;
2P = naturalne, kolor 6(5)+;
2NT = pokaż młodszą 5-kę;
3T/K/C/P = naturalne;
2K = pytanie o dłuższy starszy (przy równych - odpowiedź 2C);
2C = lepsze kiery, nF;
2P = lepsze piki, nF;
2NT = pytanie o dłuższy starszy, inwit;
3K = silny (14+) inwit ze starszymi 4/4;
3C/P = inwit z licytowaną 4-ką;
;
2C = pasuj lub popraw, nF;
2P = 5+ pików, krótkość kier, nF;
2NT = pytanie o młodszy;
3K = inwit ze starszymi 3/3+;
3C/P = pasuj lub popraw;
4T = pokaż starszy transferem;
4K = pokaż starszy bezpośrednio;
Obrona po otwarciu przeciwników 1 Bez Atu (12-14)
kontra = a) 12+, transfer: 5+ trefli, układ niezrównoważony;
b) 14+, układ zrównoważony;
2T = 12+, transfer: 5+ kar, układ niezrównoważony;
2K = transfer: 5+ kierów;
2C = transfer: 5+ pików;
2P = 6 trefli/4 kara;
2NT = młodsze 5/5;
3T/K/C/P = blok;