POWER System
do
strony głównej: bridgeok.republika.pl
020
powrót
do strony: power system 001
T = Trefl K
= Karo C = Kier P = Pik
NT = Bez Atu
WIST POWER
SYSTEM
Na gry kolorowe:
- z figur - klasycznie (np: KDx; W1032,
10932, 1093, KW103, 103);
- spod figur - 3/5 najlepszą (K763, W8742,
D1093);
- z blotek - wist jest od razu zrzutką ilościowo-odwrotną:
(np. 62, 863, 983,
6543, 10732);
- jeśli najwyższa blotka jest grająca, wychodzimy następną
(973, 106542);
- jak widać dziesiatkę traktujemy czasem jak honor, a
czasem jak blotkę (103, 1053, 10432);
Przeciwko kontraktom bezatutowym
wistujemy naturalnie:
- spod figury czwartą/szóstą najlepszą (D987,
K10543, A97642);
- spod trzeciej figury - najmłodszą (K72, D103);
- z blotek najstarszą (652);
- z dubla - klasycznie (K3, 109, 104,
95, 32);
- jesli najstarsza blotka jest grająca - drugą od góry
(10742);
- z sekwensu pełnego lub niepełnego - najstarszą (KDW3,
DW93);
- z sekwensu wewnętrznego - klasycznie (AW1094,
K1093, ale już z D9873 4-tą najlepszą)
- z sekwensu z niższymi blotkami (pustego) - czwartą
najlepszą;
- z sekwensu typu KD109x - damą, co jest jednocześnie
prośbą o wyrzucenie przez partnera waleta;
- analogicznie z DW98x - wist waletem;
- 10-kę i tu traktujemy dwojako (D1093, 10753,
1082)
- wist asem prosi o wyrzucenie wysokiej figury (np. z
AKW10) lub o ilość;
- wist królem prosi o markę;