Co zalicytujesz w sekwencji
E
S
W
N
mecz
1NT
pas
2§
pas
obie przed
2¨
pas
?
  dealer W
z następującymi kartami:
a)
b)
c)
d)
e)
f)
g)
h)
i)
K965
J105
J10752
2
QJ85
2
QJ873
1076
KJ87
6
1054
Q10864
Q10
K1076
K1075
983
K10
KQ97
A1087
QJ6
A9843
KQ76
5
1093
A7
KJ94
105
AJ985
K9
AK106
QJ92
KJ2
K6
Q1076
A9875
J7
?
?
?
?
?
?
?
?
?
Właściwą odpowiedź zobaczysz klikając na znak zapytania pod konkrtenym rozdaniem.
§/¨/Š©/Ş
Powrót
do strony głównej
do strony "Opis systemu"
do strony "NS-Plus"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 

a)  pas.
To jest zaleta staymana z tylko trzema odpowiedziami. Możemy zadać go ze słabą układową kartą,
by potem spasować na każdą odpowiedź partnera.
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 

b) pas.
Kolejna ręka, z którą nie chciałbyś grać 1NT. Miałeś szczęście, że partner, zamiast oczekiwanych 2©,
zgłosił 2¨, które niemal gwarantuje fit karowy. Gdyby jednak partner zalicytował 2©, zgłosiłbyś 2Ş,
które nie niesie żadnych aspiracji, a jedynie chęć gry częściówki kolorowej.
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 

c) 2Ş.
Jak w przykładzie b), ale otwierajacy może domniemywać, że naszym drugim kolorem są trefle
(nie spasowaliśmy na 2¨). Partner ma do wyboru pas - z 3 pikami; 2NT - nadwyżka, na okoliczność,
gdybyśmy mieli rękę układową, ale w sile inwitu do dogranej; 3§ - wybór częściówki.
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 

d) 2NT.
Inwit do 3NT ze starszą czwórką.
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 

e) 4NT.
Inwit do szlemika ze starszą czwórką.
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 

f) 3©.
Przypominam, że odzywki 3©/Ş po uprzednim staymanie są zarezerwowane na tzw. transfery Smolenia, czyli oznaczają zgłoszoną czwórkę i piatkę w drugim starszym w sile na końcówkę.
Dzięki temu w kolor starszy zawsze będzie rozgrywał otwierajacy 1NT, co przy tradycyjnej licytacji transferami Jacoby'ego nie jest zawsze możliwe.
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 

g) 3§.
Naturalne 5+, ze starszą czwórką. Nowy kolor na wysokości 3 forsuje do dogranej.
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 

h) 5NT.
Naturalne, ale forsujące. Szlemik karowy może być lepszy. Partner jeśli uzna za stosowne, podejmie próbę uzgodnienia koloru młodszego. W każdym razie spasować na 5NT nie może.
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 

i) 3NT.
Ewentualne 3¨ byłoby forsujace, ale my licytujemy to, co chcemy grać - prosto do celu.
powrót