|
|
|
|
2©Š
- a) do koloru partnera, do gry;
b) naturalne, dobry kolor 5+, GF;
Oczywistym niebezpieczeństwem takiego ustalenia jest
to, że możemy zagrać 2 w starszy na 11 atutach, gdy idzie nam końcówka.
Niemniej statystycznie jest to bardzo mało prawdopodobne, gdyż ten zabieg
będziemy stosować przy misficie w drugim kolorze
starszym, a wtedy przeciwnicy będą mieli w nim 10+ kart
i zwykle znajdą się w licytacji. Poza tym, skoro my posiadamy kolor
pięciokartowy z honorami, to partner i owszem kolor 6+
mieć mógłby, ale honorów w nim już nie! Stąd też prosty wniosek,
że koloru tego nie posiada, chyba, że otwiera 2¨
z tak słabym kolorem, np:
A 4
10 6 5 4 3 2 K D 2 9 4 |
2Ş
- a) do koloru partnera, do gry, obiecuje dobre kiery (inwituje końcówkę
4©);
b) naturalne dobry kolor 5+, GF;
2BA - pytanie,
co najmniej inwit do dogranej, po którym:
3§ - (+) ładna ręka, nie wiadomo jeszcze
na jakim kolorze,
3¨ - (-)
z kierami, transfer, teraz 3©
jest do pasa;
3©Š - (-)
z pikami, transfer, teraz 3Ş jest do
pasa;
3§,
3¨ - naturalne,
F1:
3©Š
- taktyczne, pasuj z kierami lub licytuj 3Ş
z pikami (pass or correct);
4§
- żądanie pokazania transferem koloru otwarcia;
4¨
- pokaż kolor otwarcia bezpośrednio - naturalnie;
końcówka
- sign off na własnym kolorze;
4BA - pytanie
o asy na 4 wartości (mam silną układową rękę i nie chcę, by król w kolorze
partnera
pojawił sie jako piąta wartość w pytaniu o asy).
|
|
|
|
|
|
2
D W 10 5 4 3 A 10 9 2 4 3 |
a)
b)
|
W
K 9 7 6 5 4 K 3 2 D 3 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Po interwencji:
a) kontrą:
- pas - 5+ kar, dopuszcza grę 2¨
z ktr. w przypadku zastania co najmniej dubla u otwierającego;
- rekontra - licytuj relay (2©)
i pasuj na wszystko, ja zadecyduję;
- inne - bez zmian;
a) kolorem na wysokości 2:
- kontra - karna;
- nowy kolor - jeżeli starszy, to do koloru
partnera;
- 3§/¨=
jeśli jesteśmy przed pasem - naturalne, forsujące, ale jeśli jesteśmy już
po pasie,
to jest to wskazanie wartości z fitem w kolorze otwierającego;
- 2BA - bez zmian: pytanie;
c) kolorem na wysokości trzech:
- kontra - karna;
- kolor starszy na wysokości 3 = do
długości (pasuj lub przenieś na drugi starszy, tzn. po 3©
licytuj
z pikami 3Ş,
a po 3Ş licytuj z kierami 3BA, by końcówkę
w kiery mógł grać partner).
Analogicznie
do sekwencji 2¨-2©/Ş
może to być też silna ręka na własnym kolorze i np. drugim
kolorze młodszym.
Jest praktycznie niemożliwe, by partner miał na otwarcie ten sam kolor.
Pokaże więc
na swój własny poprzez 3Ş (po 3©)
lub sztuczne 3BA (po 3Ş), a my mając
silną rękę,
odlicytujemy
to zgłaszjąc np. kolor boczny.
- 3¨
(po 3§) = naturalne, forsujące;
- 4§
(po 3¨)
= naturalne, forsujące;
- 4§
(po 3§) = pokaż teksasem swój kolor;
- 4¨
= zawsze, pokaż swój kolor;
- 4©/Ş
= sign-off na własnym kolorze;
Przykładowo:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przykład 1
Olimpiada 2004 (Istambul). Mecz pań Niemcy - Holandia.
7 6 4
8 6 2 K D 9 8 3 3 2 |
||
A 10 9 8 5 2
10 4 W D 10 9 5 |
W E S |
W
K D 9 5 3 A 7 A K W 8 4 |
K D 3
A W 7 10 6 5 4 2 7 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Przy koncepcji przyjętej w WJ-21 licytacja przebiegałaby tak:
|
|
|
|
|
|
|
|
Przykład 2
K W 9 6 5 4
D 7 6 9 D 5 4 |
|
3
A K W 9 2 A 10 4 K W 10 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Przykład 3
a)
A W 9 6 5 4
D 7 6 9 D 5 4 |
|
3
A K 2 A 10 4 A K W 8 7 3 |
A W 9 6 5 4
D 7 6 D 5 4 9 |
|
3
A K 2 A 10 4 A K W 8 7 3 |
4¨ - (...) (...) - 7§ pas |
a)
b)
|
3Ş - 3BA pas |
§/¨/©Š/Ş