4 3 A D 10 A D 10 6 2 8 7 6 |
W E | A 7 5 2 K W 7 5 4 K W 5 A |
W każdym systemie mogą być różne ścieżki dojścia do optymalnego kontraktu.
A jak może wyglądać w WJ Extra (WJX)?
.
|
|
1P 2C 3K 4K 5P 6K pas |
2K 2P 3C 4BA 5BA 7K . |
1P = 12-14PC, Gorilla: a) skład równy bez 4 pików;
b)
młodsze 5/4;
c)
4 piki w układzie nie-BA, czyli: 6 kar/4 piki lub dokładnie 4351;
2K = two way chackback - sztuczny GF;
2C = 3 kiery - przeciętna ręka w równym składzie bez 4 pików (a);
2P = sztuczne uzgodnienie kierów z piątką i jednocześnie pytanie o dubla;
3K = brak dubla trefl, 5 kar czyli dubel pik (3 oznaczałoby brak dubla, 3P skład 2344);
5BA = inwit wielkoszlemowy - pytanie o dodatkowe wartości;
6K = wartość karo czyli dama;
7K = grając w karo mamy lewę więcej niż w kiery (przebitka trefl).
Punktacja możliwych kontraktów:
7K = 20.
6BA = 18.
6C = 13.
6K = 11.
5BA = 7.
5C = 5.
5K = 3.