POWER System      do strony głównej: bridgeok.republika.pl
002                                                                     powrót do strony: power system 001


T = Trefl    K = Karo    C = Kier    P = Pik    NT = Bez Atu


OTWARCIE  1 TREFL


Znaczenie
a) 12-14, układ BA (dopuszczalna bardzo słaba 4-ka karo, ale tylko przy 4 treflach);
b) 12-21, 5+ trefli
c) 12-21,  4414 (singel karo);
c) 12-21, 6 trefli / dowolna inna 5-ka;


Dzięki silnym otwarciom bezatutowym (1NT = 15-17PC / 2K = 18-19PC / 2NT = 20-21PC / 2T = 22+PC),
otwarcie  w wersji silnej (15+) jest na pewno naturalne, na 5+ treflach (wyjątkowowo 4414).
Ma to duże znaczenie w wypadku interwecji oppsów.


Odpowiedzi:
PAS = do ok. 3-4PC. Nie ma negatu. Jeśli partner jest silny to na pewno na treflach.
1K = ok. 4+PC, transfer, 4+ kiery    dalsza licytacja-------kliknij tu;
1C = ok. 4+PC, transfer, 4+ piki    dalsza licytacja-------kliknij tu;
1P = transfer na 1NT:
            a) 4-9PC, 5+ trefli;
            b) 0-11PC, 6+kar;
            c) układ zrównoważony, bez starszej 4;
            d) do ok. 11PC, kolory młodsze 5/4+   dalsza licytacja-------kliknij tu;
1NT = relay, forsing do dogranej (GF), układ dowolny, w zasadzie bez krótkości.
    Dzięki tej odzywce możemy poznać dokładnie układ i siłę ręki otwierającego.
    Licytacja po 1NT oparta na książce Nowoczesna Licytacja Relayowa Dariusza Kowalskiego.
    dalsza licytacja-------kliknij tu
2T = GF, transfer: 5+kar (możliwa starsza 4) dalsza licytacja-------kliknij tu;
2K = ok. 5-8PC, blok na kolorze starszym (licytacja w stylu MULTI)
2C = odwrotne FLANNERY: ok. 5-8PC, 4+ kiery / 5 pików;
2P = a) 5 trefli, inwit+;
        b) młodsze 5/5, GF;
2NT = inwit, ręka dobra do zajęcia BA;
3T = inwit, kolor 6+;
3K = inwit, solidny kolor 6+;
    Następne odzywki to transfery na bez atu:
3C = 13-15, układ 2344, słabe piki;
3P = 13-15, układ 3244, słabe kiery;
    Wyższe - do uzgodnienia, np. 4K/C = transfery z bardzo długim kolorem i niedużą siłą.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

W
E
1T
1K (4+ kiery)
?
 
1C = a) 12-17, 3 kiery (możliwa 4 pik), nie forsuje (nF); 

          b) 12-13(14), 4 kiery / 5 trefli;

1P = 4 piki, brak 3+ kierów (wykluczone 6 trefli/5 pików), nF; 
1NT = 12-14, w zasadzie układ 3235;
2T = 12-15, 5+ trefli w układzie nie-BA (brak 3 kierów i 4 pików), nF;
2K = Gazilli 2.0 maximum 2 kiery (forsuje - F):
        a) ok. 16+, 5+ trefli/4 kara (możliwe 6 trefli / 5 kar);
        b) ok. 18+, 5+ trefli/4 piki (możliwe 6 trefli/ 5 pików ale w sile 15+);
2C = 12-14, 4 kiery, układ zrównoważony lub 4414 (z 5 treflami dajemy rebid 1C) nF;
2P =  Gazilli 2.0 3-4 kiery, F:

        a) 18+, 6 trefli / 3 kiery (z mniejszą siłą - 1C);

        b) 16-18, 5+trefli / 4 kiery (z mniejszą siłą - 3C);

        c) 18+, 5 trefli / 3 kiery / 4 boczna (4315/1345) (z mniejszą siłą - 1C);

2NT =   Gazilli 2.0 , F:

            a) 16(15)+, 4414; 

            b) 18+, 6+ trefli / maximum 2 kiery; 

               c) 19+, 5+trefli / 4 kiery;

3T = ok. 15-17, inwit na dobrej szóstce (maximum 2 kiery);
3K = 12-14, 6 trefli / 5 kar, nF;
3C = ok. 14-15, 5+ trefli/4 kiery (inwit - nF);
3P = 12-14, 6 trefli / 5 pików, nF;
3NT = do gry oparte na solidnych 6+ treflach;
4T = splinter renonsowy: 16+, renons karo (możliwe 2506); 

    Splinter renonsowy dajemy szczebel niżej, teraz relay 4K jest pytaniem o siłę, po którym 4C oznacza 16-18,

    a z wiekszą siłą wchodzimy w TURBO;  Po negatywnych 4C można oczywiście także wejść w TURBO.

4K = splinter renonsowy: 16+, renons pik (możliwe 0526); 

    Analogicznie: 4C=do gry, 4P=pytanie o siłę, po którym 4NT=minimum, 

    wyższe TURBO czyli 5T=parzysta ilość wartości, 5K=nieparzysta itd.

4C = 12-14, duży układ, w zasadzie 6 trefli/5 kierów; 

W
E
1T
1K (4+ kiery)
1C
 ?
1P = 4 piki, ok. 5-11, nF; 
1NT = nF;
2T = two way checkback, F (możliwe GF z 4 pikami);
2Ktwo way checkback, GF;
2C = 5 kierów, nF;
2P =  5 kierów, singel czarny, invit+ (relay=pytanie o singla - pikowy,treflowy);

2NT =  inwit;

3T = 4 kiery, 5+ trefli, signoff;
3K = 5 kierów, singel karo, inwit+;
3C = 5 kierów, inwit bez singla;

W
E
1T
1K (4+ kiery)
1C
 2T (2wcb)
?
2K = automat z 2-3 karami;
2C = 12-14, 5 trefli / 4 kiery, nF;
2P =  12-17, 4 piki (4315);

2NT =  12-14, 3316;

3T = 15-17, 2326;
3K = 15-17, 1336;
3
C = 15-17, 3316;
.
W
E
1T
1K (4+ kiery)
1C
 2K (2wcb)
?
2C = 12-14, układ zrównoważony;
2P =  12-17, 4 piki (4315) (relay=pytanie o siłę, odpowiedzi szczeblami: 12-14,15-17);

2NT =  12-17, 6 trefli bez singla (relay=pytanie o siłę, odpowiedzi szczeblami: 12-13,14-15,16-17);

3T = 12-14, 6 trefli, singel boczny (po pytaniu relayem - 1336,3316)
3K = 12-17, 1345 (relay=pytanie o siłę, odpowiedzi szczeblami: 12-14,15-17);
3
C = 12-13(14), 5 trefli / 4 kiery (dalej schemat 5-4);
3
P =  15-17, 1336;
3NT =  15-17, 3316;
W
E
1T
1K (4+ kiery)
1P (max 2 kiery)
 ?
1NT = nF;
2T = 4+trefle, nF;
2K = relay, inwit+;
2C = 6 kierów, 9-11 (z mniejszą siłą odpowiedź 2K w 1-szym okrążeniu);
2P =  4 piki, 6-9, nF;

2NT =  inwit;

3T = 4 trefle, inwit;
3K = 6 kar, signoff;
3C = 6 solidnych kierów, GF;
3
P =  4piki/5kierów, 9-11 (z mniejszą siłą odpowiedź 2C w 1-szym okrążeniu);

.

W
E
1T
1K (4+ kiery)
1P (max 2 kiery)
 2K (relay)
?
2C = 2 kiery, nF (teraz 2P=bezpieczny inwit z 4 pikami; 2NT=relay-4234,4225);
2P =  12-14, krótkość kier / 4 piki / 5+trefli (po relayu 2NT - kolejno 4135,4045,4126,4036) ;

2NT =  15-17, 4225;

3T = 15-17, 4135;
3K15-17, 4045;
3
C = 15-17, 4126;
3
P =  15-17, 4036;
.

W
E
1T
1K (4+ kiery)
1NT (3235)
?
2T = 3+ trefle, signoff;
2K = Puppet:
        a) powtórny transfer, 5 kierów, siła co najwyżej półpozytywna;
        b) relay, inwit+;
2C = 6 kierów, inwit (z mniejszą siłą padłaby odpowiedź 2K - multi);
2P =  z wartości, GF;

2NT =  inwit;

3T = inwit;
3K = 5+ kar, signoff;
3
C = solidne 6+ kierów, GF;
3
P =  krótkość, bardzo dobry fit trefl;
3NT = do gry;
.
W
E
1T
1K (4+ kiery)
2T (max 2 kiery)
?
2K = 4+ kara, nF;
2C = 6 kierów, minimalny inwit, 9-10 (z mniejszą siłą padłaby odpowiedź 2K - multi);
2P =  relay, inwit+;

2NT =  inwit;

3T = inwit;
3K = 6+ kar, signoff;
3
C = 6 kierów, solidny inwit;
3P =  krótkość, fit trefl;
3NT = do gry;
.
W
E
1T
1K (4+ kiery)
2T (max 2 kiery)
 2P (Relay)
?
2NT6 trefli, stoper pikowy;
3
T6 trefli, bez stopera pik;
3K = 5 trefli / 4 kara (schemat 5-4);
3
C = 1246;
3
P =  2146;
.
W
E
1T
1K (4+ kiery)
2K (Gazilli 2.0)
?
2C = ok. 5-8, 5 kierów, nF;
2P =  ok. 9+, relay;

2NT =  ok. 5-8, 4 piki, nF;

3T = ok. 5-8, 2+ trefle, nF;
3K = 5+ kar, GF;
3
C = 6+ kierów, GF;
3P =  6 kierów / 5 pików, F;
.

W
E
1T
1K (4+ kiery)
2K (Gazilli 2.0)
 2P (Relay)
?
2NT5 trefli, 4 kara lub piki, stoper w 4-tym kolorze;
3
T =  jw. 5 trefli, 4 kara lub piki, ale brak stopera w 4-tym kolorze;
3K = 16+, 6 trefli / 4 kara;
3
C = 18+, 6 trefli / 4 piki;
3
P =  18+, 4054;
3NT = 15+, 6 trefli / 5 kar;
4
T15+, 6 trefli / 5 pików;
.
W
E
1T
1K (4+ kiery)
2K (Gazilli 2.0)
 2P (Relay)
2NT 3T (Relay)
?
3T =  15-17, 5 trefli / 4 kara;
3K = 18+, 5 trefli / 4 kara;
3
C = 18+, 4225;
3
P =  18+, 4135 (2K wykluczyło 3 kiery);
.
W
E
1T
1K (4+ kiery)
2K (Gazilli 2.0)
 2P (Relay)
3T 3K (Relay)
?
3C =  15+, 5 trefli / 4 kara;
3P = 18+, 5 trefli / 4 piki;
.
W
E
1T
1K (4+ kiery)
2K (Gazilli 2.0)
 2P (Relay)
3T 3K (Relay)
3C ?
3P = uzgodnienie trefli, pytanie o siłę i ilość wartości kluczowych - 4 asy i Król atu (KC);
3NT = do gry;
4
T = uzgodnienie kar, pytanie o siłę i ilość wartości kluczowych (KC);
Powyższe pytanie zadaje się gdy mamy duży przedział siły, czyli 15+.
Na pytanie o siłę i ilość KC odpowiadamy następująco:
I szczebel = minimum, tu: 15-17;
wyższe z maximum (18+) na modłę TURBO
II szczebel = parzysta ilość KC;
III szczebel = nieparzysta ilość KC, brak Damy atu;
IV szczebe =
nieparzysta ilość KC + Dama atu;
W razie pokazania minimum, pytający mając odpowiednią siłę, sam pokazuje ilość KC jak wyżej.

powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

W
E
1T
1C (4+ piki)
?
 
1P = a) 12-17, 3 piki, nF; 

          b) 12-13(14), 4 kiery /5 trefli;

1NT = 12-14, w zasadzie układy 2335/2434, nF;
2T = 12-14(15), 5+ trefli w układzie nie-BA (brak 3+ pików), nF;
2K = Gazilli 2.0 15+, maximum 2 piki (F):
        a) 15+, 5 trefli / 4 kara (możliwe 6 trefli / 5 kar);
        b) 15+, 5 trefli / 4 kiery (możliwe 6 trefli / 5 kierów);
2C = Gazilli 2.0 3-4 piki (F):

        a) 18+, 6 trefli / 3 piki;

        b) 16-18, 5 trefli / 4 piki;

        c) 18+, 3 piki / 5 trefli / 4 boczna (3145/3415);

2P = 12-14, 4 piki, układ zrównoważony lub 4414 (z ukł. 4 piki / 5 trefli - 1P);
2NT =  Gazilli 2.0 (F):

        a) 18+, 6 trefli / maximum 2 piki;
        b) 15+, 4414;
        c) 19+, 4 piki / 5 trefli;
3T = ok. 15-17, inwit na dobrej szóstce (maximum 2 piki);
3K = 12-14, 6 trefli / 5 kar;
3C12-14, 6 trefli / 5 kierów;
3P = ok. 14-15, 5+ trefli/4 piki (inwit);
3NT = do gry oparte na solidnym longerze treflowym 6+ ;

4T = splinter renonsowy: 16+, renons karo (możliwe 5206); 

    Splinter renonsowy dajemy szczebel niżej, teraz relay 4K jest pytaniem o siłę, po którym powrót na 4P oznacza 16-18,

    a z wiekszą siłą wchodzimy w TURBO;  Po negatywnych 4P można oczywiście także wejść w TURBO.

4K = splinter renonsowy: 16+, renons kier (możliwe 5026); 

    Analogicznie: 4P=do gry, 4C=pytanie o siłę, po którym 4P=minimum, 

    wyższe TURBO czyli 4NT=parzysta ilość wartości, 5T=nieparzysta itd.

4C = renons kier, 5 pików / 6 trefli;

4P = 12-14, duży układ, w zasadzie 6 trefli/5 pików; 

.
W
E
1T
1C (4+ piki)
1P (3-4 piki)
 ?
1NT = nF;

2T = two way checkback, F (także wariant: 5 pików, inwit z krótkością lub bez);
2Ktwo way checkback, GF;
2C = 5 pików / 4+ kiery, F, 9+ (z mniejszą siłą nastąpiłaby odpowiedź 2C w 1-szym okrążeniu);

2P = 5 pików, nF);
2NT = inwit;

3T = 5+trefli, signoff;
3K = 5 pików / 5 kar, GF;
3C = 5 pików / 5 kierów, GF;
3P = 6 pików, siła inwitu 9-10;
3NT = do gry;

W
E
1T
1C (4+ piki)
1P (3-4 piki)
 1NT
?
2T = 5+trefli, nF;
2K = 15-17, 3145;
2C = 15-17, 3415;
2P =  12-13(14), 5 trefli /4 piki;

2NT =  15-17, 3226, stopery boczne;

3T = 15-17, 6+ trefli, ręka nie-BA;
.
W
E
1T
1C (4+ piki)
1P (3-4 piki)
 2T (2wcb)
?
2K = 12-14: a) układ zrównoważony z 2-3 karami, b) 3145;
2C = 12-17, 3415;
2P =  12-13(14), 5 trefli /4 piki;

2NT =  12-14, 3316;

3T = 15-17, 3136;
3K = 15-17, 3145;
3
C = 15-17, 3316;
.
W
E
1T
1C (4+ piki)
1P (3-4 piki)
 2T (2wcb)
2K (automat) ?
2C = 5 pików, dowolna krótkość, inwit+;
2P =  5 pików bez singla, inwit;

2NT =  4 piki / 5 kar, inwit;

3T = 4 piki / 5 trefli, inwit;
3K4 piki / 6 kar, inwit;
.
W
E
1T
1C (4+ piki)
1P (3-4 piki)
 2T (2wcb)
2K (automat) 2C
2P (Relay) ?
2NT = dowolny renons (po relayu 3T odpowiadamy wg schematu);
wyższe = singel wg schematu tj. od zaczynając najstarszego:
3T = singel kier;   3K = singel karo;   3C = singel trefl;
.
W
E
1T
1C (4+ piki)
1P (3-4 piki)
  2K (2wcb)
?
2C = a) 12-14, układ zrównoważony, b) 12-17, 3415;
2P =  12-13(14), 5 trefli /4 piki;

2NT =  6 trefli, brak singla;

3T = 12-14, 6 trefli, czerwony singel (po relayu pokazujemy singla od starszego);
3K = 12-17, 3145 (rela=pytanie o siłę: dół/góra);
3
C = 15-17, 3136;
3
P =  15-17, 3316;
W
E
1T
1C (4+ piki)
1P (3-4 piki)
  2K (2wcb)
2C 2P (Relay)
?
2NT =  układ zrównoważony bez 5 trefli;
3T = 12-14, 3415;
3K = 15-17, 3415;
3
C = 12-14, 3406;
3
P =  15-17, 3406;

powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

W
E
1T
1P (0-3 piki)
?
 
1NT = 12-14, układ BA (możliwe 4414);
2T = 12-14(15), 5+ trefli w układzie nie-BA (możliwe 6 trefli/5 starsza), nF;
2K = Gazilli (F):
        a) ok. 16+, 6+ trefli;
        b) ok. 16+, 5+ trefli/4 kara;
2C = a) 15+, rewers: 5 trefli/4 kiery (lub wartości);

        b) 15-16, 6 trefli/5 kierów; 

        c) 16-18, 4414;
2P = a) 15+, 5+ trefli/4 piki (lub wartości)

        b) 15-16, 6 trefli/5 pików;
2NT = a) 19+, 4414; 

          b) 17+, 6 trefli /dowolna 5 starsza (po 3T/K odpowiadającego pokazujemy starszy);

3T = ok. 14-16, inwit na dobrej szóstce;
3K = 12-14, 6 trefli/5 kar;
3C/P = 19+, licytowana krótkość, 6+ trefli;
3NT = oparte na solidnym longerze; 

W
E
1T
1P (0-3 piki)
2K (Gazilli)
 ?
2C = a) 4-8, 4+ kara, F;
2P = 8+, układ zrównoważony;

2NT = 8+, stopery boczne;

3T = 4-8, 3+ trefle;
3K = 9+, 4+ kara;
3C/P = 9-11, licytowana krótkość, 4+ trefle;
W
E
1T
1P (0-3 piki)
2K (Gazilli)
2C
?
2P = 19+, 6+trefli;

2NT = 18+, 2245;

3T = 17-18, 6+trefli;
3K = 5 trefli /4kara, nF;
3C/P = 18+, licytowana krótkość, 5 trefli /4kara;

powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

W
E
1T
1NT (relay)
?
 
    (min=minimum, ok. 12-14HCP, max=maksimum, ok 15+HCP)
2T = min, 5+ trefli (dalsza licytacja - kliknij tu);
2K = min, układ BA ( w zasadzie bez 5 trefli);
2C = max, 5+ trefli/ 4-ka starsza (możliwe 6 trefli/5-ka starsza);
2P = max, 6+ trefli, ręka 1-kolorowa;
2NT =  a) max, 4414 (singel karo);
            b) min, 6 trefli/ inna 5-ka;
3T = max, 5 trefli/ 4 kara (dalej schemat 5-4);
    Cztery wyższe odzywki wg schematu 6/4:
3K = max, 1246;
3C = max, 2146;
3P = max, 0346;
3NT = max, 3046;
4T = max, 6 trefli/ 5 kar;
powrót
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

W
E
1T
1NT (R)
2T (5 trefli,min)
?
   
2K = następny relay;
2C = pytanie o ilość kart w kierach (np. w celu uzgodnienia koloru lub w innym);
2P = jak wyżej, pytanie o długość pików);
.
W
E
1T
1NT (R)
2T (5 trefli,min)
2K (R)
?
 
Odpowiedzi analogiczne jak bezpośrednie z maximum, nie ma już układów 6 trefli/ inna 5-ka,
dochodzi układ 5trefli - (332), 12-14 z którym przy większej sile nie otwieramy 1T.
2C = 5+ trefli/ 4-ka starsza;
2P = 6+ trefli, ręka 1-kolorowa (dalej schemat 6+ ręka jednokolorowa na kolorze młodszym);
2NT =  5 trefli - 332 (dalej schemat 5332 - relay pyta o dubla);
3T = 5 trefli/ 4 kara (dalej schemat 5-4);
    Cztery wyższe odzywki wg schematu 6/4:
3K = 1246;
3C = 2146;
3P = 0346;
3NT = 3046;
.
W
E
1T
1NT (R)
2T (5 trefli,min)
2K (R)
2C (5+trefli,4M)
2P (R)
?
2NT =  4 kiery (dalej relay i odpowiedzi analogicznie jak poniżej z 4 pikami);
3T = 5 trefli - 440 (dalej relay pyta o renons);
wyższe odzywki z pikami:
3K = 4 piki/ 6 trefli (dalej schemat 6-4);
wyższe odzywki wg schematu 5-4:
3C = 4225;
3P = 4135;
3NT = 4315;
Jak można to stosuje się powyższy schemat.
Mamy pierwszą odzywkę z 4-ką kier (2NT), dalszy skład nieznany.
Odzywkę wtrąconą - tu 3T.
Wyższe odpowiedzi pokazują dokładny układ z 4-ką pik.
Po 2NT następuje relay i pokazujemy układy z kierami analogiczne jak bezpośrednio z pikami.
powrót
 
 











W
E
1T
2T (5+ kar)
?
 
2K = 12-14, ukłąd zrównoważony;
2C = 12+, 5+ trefli/4 kiery (lub 12-14, 6 trefli/5 kierów);
2P =
12+, 5+ trefli/4 piki (lub 12-14, 6 trefli/5 pików);

2NT = 12+, 4414;

3T = 12+, 6+ trefli, ręka jednokolorowa;
3K = 12+, 4 kara;
3C/P = 15+, 6 trefli, licytowana 5-ka;
3
NT = 14PC, 3325, ręka BA;
4
T = 12-14, 6 trefli / 5 kar;
powrót