POWER System
do
strony głównej: bridgeok.republika.pl
007
powrót
do strony: power system 001
T = Trefl K
= Karo C = Kier P = Pik
NT = Bez Atu
OTWARCIE 2
TREFL - ACOL
Znaczenie:
a) 22+, układ bezatutowy;
b) 22+, układ niezrównoważony;
c) 18+, 9+ lew na grę własną;
Odpowiedzi:
2K =
waiting (wyczekujące);
Wyższe odpowiedzi są rzadkością, chodzi o to by otwierający
po 2K mógł się sprzedać:
2C =
transfer, 5+ pików, 8+PC;
2P = młodsze 5/5, 8+PC;
2NT = transfer: 6+ dobrych trefli;
3T = transfer: 6+ dobrych kar;
3K =
transfer: 6+ dobrych kierów;
3C = 8+PC, licytowany singel, konwencja 5431;
3P = 8+PC, licytowany singel, konwencja 5431;
Wyższe odzywki to transfery na kolor z 1 przegrywającą
(minimum KDW10xx):
3NT = transfer: 6+ trefli;
4T =
transfer: 6+ kar;
4K =
transfer: 6+ kierów;
4C =
transfer: 6+ pików;
2C = a) 5+ kierów;
b) 4
kiery / 5+ w młodszy;
c) 1444
(singel pik);
d) 24+,
układ zrównoważony;
2P = a) 5+ pików;
b) 4
piki / 5+ w młodszy;
c) trójkolorówka
z czterema pikami;
2NT = 22-23PC, układ zrównoważony, nie forsuje
(dalej puppet stayman i transfery);
3T = naturalne 5+ trefli, brak 4 starszej;
3K = naturalne 5+
kar, brak 4 starszej;
3C = krótkość kier,
młodsze 5/4+;
3P = krótkość pik, młodsze 5/4+;
3NT = 8+ wygrywających, na longerze młodszym;
W
|
E
|
2 Trefl
|
2 Karo
|
2 Kier
|
2 Pik (relay)
|
?
|
|
2NT = 24-25, układ BA, nie forsuje (dalej: puppet stayman
i transfery analogicznie do otwarcia 2NT - kliknij
tu);
3T = a) 5+ kierów + boczna czwórka;
b) 1444;
3K = 6+ kierów;
3C = cztery kiery
/ 5+ trefli;
3P = cztery kiery / 5+ kar;
3NT = 26+, układ BA (dalej: 4K/C/P=naturalne
5+, forsuje; 4T=Baron - pokaż najniższy kolor 4+);
.
W
|
E
|
2 Trefl
|
2 Karo
|
2 Kier
|
2 Pik (relay)
|
3 Trefl
|
3 Karo (relay)
|
?
|
|
3C = 5 kierów / 4 piki;
3P = cztery kiery / 5+ kar;
3NT = 5 kierów / 4+ trefli, niezbyt silne, nie
forsuje;
4T = 5 kierów / 4+ trefli, najczęściej 5, silne,
forsuje;
4C = 1444;