POWER System        do strony głównej: bridgeok.republika.pl
007                                                                      powrót do strony: power system 001


T = Trefl    K = Karo    C = Kier    P = Pik    NT = Bez Atu


OTWARCIE    2 TREFL - ACOL


Znaczenie:
a) 22+, układ bezatutowy;
b) 22+, układ niezrównoważony;
c) 18+, 9+ lew na grę własną;


Odpowiedzi:
2K =    waiting (wyczekujące);
Wyższe odpowiedzi są rzadkością, chodzi o to by otwierający po 2K mógł się sprzedać:
2C =    transfer, 5+ pików, 8+PC;
2P =    młodsze 5/5, 8+PC;
2NT =  transfer: 6+ dobrych trefli;
3T =    transfer: 6+ dobrych kar;
3K =    transfer: 6+ dobrych kierów;
3C =    8+PC, licytowany singel, konwencja 5431;
3P =    8+PC, licytowany singel, konwencja 5431;
Wyższe odzywki to transfery na kolor z 1 przegrywającą (minimum KDW10xx):
3NT =   transfer: 6+ trefli;
4T =     transfer: 6+ kar;
4K =     transfer: 6+ kierów;
4C =     transfer: 6+ pików;
 
 
 
W
E
2 Trefl
2 Karo
?
 
2C = a) 5+ kierów;
         b) 4 kiery / 5+ w młodszy;
         c) 1444 (singel pik);
         d) 24+, układ zrównoważony;
2P = a) 5+ pików;
         b) 4 piki / 5+ w młodszy;
         c) trójkolorówka z czterema pikami;
2NT = 22-23PC, układ zrównoważony, nie forsuje (dalej puppet stayman i transfery);
3T = naturalne 5+ trefli, brak 4 starszej;
3K = naturalne 5+ kar, brak 4 starszej;
3C = krótkość kier, młodsze 5/4+;
3P = krótkość pik, młodsze 5/4+;
3NT = 8+ wygrywających, na longerze młodszym;
 
W
E
2 Trefl
2 Karo
2 Kier
2 Pik (relay)
?
2NT = 24-25, układ BA, nie forsuje (dalej: puppet stayman i transfery analogicznie do otwarcia 2NT - kliknij tu);
3T = a) 5+ kierów + boczna czwórka;
        b) 1444;
3K = 6+ kierów;
3C = cztery kiery / 5+ trefli;
3P = cztery kiery / 5+ kar;
3NT = 26+, układ BA (dalej: 4K/C/P=naturalne 5+, forsuje; 4T=Baron - pokaż najniższy kolor 4+);
.
W
E
2 Trefl
2 Karo
2 Kier
2 Pik (relay)
3 Trefl
3 Karo (relay)
?
 
3C = 5 kierów / 4 piki;
3P = cztery kiery / 5+ kar;
3NT = 5 kierów / 4+ trefli, niezbyt silne, nie forsuje;
4T = 5 kierów / 4+ trefli, najczęściej 5, silne, forsuje;
4C = 1444;