Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł! Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.
POWER System  do strony głównej: bridgeok.republika.pl
017                                                                powrót do strony: power system 001


T = Trefl    K = Karo    C = Kier    P = Pik    NT = Bez Atu


LICYTACJA PO INTERWENCJI


 
Licytacja po interwencji przeciwnika na nasze otwarcie
1 Trefl
1 Karo
1 Kier
1 Pik
1NT
2 Trefl
2 Karo
2 Kier
2 Pik
2NT

 
Ogólna zasada:
jeśli to możliwe, licytujemy analogicznie jak bez interwencji.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A) Interwencja przeciwnika po naszym otwarciu 1Trefl
W
N
E
S
1T
X
?
 
Pas = słaba ręka, układ dowolny;
XX = transfer na kara (kolor 5+) z siłą co najmniej półpozytywną;
1K = transfer, 4+ kiery (system on);
1C = transfer, 4+ piki (system on);
1P = transfer na 1NT lub trefle:
1NT = naturalne;
2T = ok. 6-9, 5+kierów/4 piki (flannery);
2K = ok. 6-9, 5+pików/4+kiery (odwrotne flannery);
2C = inwit: ok. 9-11, 6+ kierów;
2P = inwit: ok. 9-11, 6+ pików;
2NT = 9-11, 6+trefli, kolor przeciętny;
3T = 9-11, 6+trefli, kolor solidny;
3K = transfer: 6 kierów, co najmniej inwit na dobrym kolorze;
3C = transfer: 6 pików, co najmniej inwit na dobrym kolorze;
3P = transfer na 3NT;
 
W
N
E
S
1T
1K
?
 
Pas = może być trapping pass;
X = transfer, 4+ kiery (system on), 4 piki możliwe przy GF
    [mając układ 5 niezłych trefli/4 kiery, GF - dajemy najpierw transfer
    na trefle (nie ma preferencji starszych kolorów przy sile GF)];
1C = transfer, 4+ piki (system on), 4+ kiery mozliwe tylko przy GF
    (z układem 5 niezłych trefli/4 piki, GF - najpierw transfer na trefle);
1P = transfer na BA lub trefle;
1NT = naturalne, nF;
2T = 7-11, 4+kiery/4+piki;
2K = 5+trefli, GF;
2C = inwit: ok.9-11, 6+ kierów;
2P = inwit: ok.9-11, 6+ pików;
2NT = inwit: ok.9-11, 6+ przeciętnych trefli, stoper karo;
3T = inwit: ok.9-11, 6+ dobrych trefli;
3K = transfer: 6 kierów, inwit na dobrym kolorze;
3C = transfer: 6 pików, inwit na dobrym kolorze;
3P = transfer na 3NT;
3NT = do gry;
.
W
N
E
S
1T
1C
?
 
Pas = może być trapping pass;
X =  transfer, 4+ piki (system on)
    (z układem 5 niezłych kar/4 piki, GF - najpierw transfer na kara);
1P = a) transfer na 1NT (nielimitowany), możliwa 5-ka młodsza; 
        b) 5+ trefli, słabe;
        c) 5 kar, słabe;
1NT = naturalne;
2T = transfer: 5+ kar (jeśli słabe to 6+kar), możliwe 5kar/4piki, GF;
2K = inwit: 9-11 5+trefli;
2C = 5+trefli, bez 4 pików, GF;
2P = inwit: ok.9-11, 6 pików;
2NT = 9-11, 6+ przecietnych trefli ze stoperem kier;
3T = 6+ trefli, blok;
3K = pytanie o stopera kier, oparte na solidnym młodszym kolorze, GF;
3C = transfer: ok 10+, 6+dobrych pików;
3P = transfer na 3NT;
3NT = do gry;
.
W
N
E
S
1T
1P
?
 
Pas = może być trapping pass;
X =  4 kiery (wyjątkowo słaba 5-ka);
1NT = naturalne;
2T = transfer: 5+ kar (możliwe 5kar/4kiery,GF);
2K = transfer: 5+ kierów;
2C = ok.10+, pytanie o zatrzymanie pik (bez 4 kierów);
2P = transfer: 6+ trefli a) 6-9; b) GF
2NT = naturalne, inwit;
3T = 6+ trefli, inwit;
3K = transfer: 6+ dobrych kierów, inwit+;
3C = pytanie o stopera pik (zwykle na dobrym młodszym 6-karcie);;
3P = transfer na 3NT;
3NT = do gry; 
.

W
N
E
S
1T
1NT
?
 
X =  ok. 10+, karna;
2T = starsze 4+/4+, nF;
2K = transfer: 5+ kierów;
2C = transfer: 5+pików;
2P = transfer: 6+ trefli;
2NT = a) młodsze;
          b) dynamiczna 2-kolorówka 5+starsza/5+młodsza;
3T = transfer: 6+ kar;
3K = transfer: 6+ dobrych kierów, inwit+;
3C = transfer: 6+ dobrych pików, inwit+;
.
W
N
E
S
1T
2T
?
 
X =  wywoławcza;
2K = transfer: 5+ kierów;
2C = transfer: 5+pików;
2P = ~7-10, 5pików/4kiery, nF;
2NT = naturalne, inwit;
3T = transfer: 6+ kar;
3K = transfer: 6+ dobrych kierów, inwit+;
3C = transfer: 6+ dobrych pików, inwit+;
3P = transfer na 3NT;
3NT = do gry;
.
W
N
E
S
1T
2K
?
 
X =  a) do Wilkosza - 4 kiery;
        b) do 2 starszych - co najmniej 1 starsza 4;

2C = a) naturalne;
        b) 5+trefli;
2P = a) naturalne;
        b) 5+kar;

2NT = dowolna młodsza 5 (otwierający licytuje 3T);
3T = Stayman;
3K = transfer: 5+kierów, inwit+;
3C = transfer: 5+pików, inwit+;;
3P = transfer na 3NT;
3NT = do gry;
4T = 5 trefli/5 starsza;
4
K = 5 kari/5 starsza;
.
W
N
E
S
1T
2C
?
 
X =  wywoławcza (niekoniecznie z 4 pikami);
2P = 5+trefli, GF za wyjątkiem powtórzenia trefli ;
2NT = naturalne, inwit;
3T = 5+kar bez 4 pików, GF;
3K = 5+pików, GF;
3C = 5+kar/4 piki, brak stopera kier (chyba że bardzo silna ręka);
3P = 6+pików, blok;
3NT = 5+kar/4 piki, stoper kier (ręka nie bardzo silna);
4T = 5 trefli/5 pików;
4
K = 5 kar/5 pików;
4
C = transfer 6+ pików;
.
W
N
E
S
1T
2P
?
 
X =  wywoławcza (niekoniecznie z 4 kierami);
2NT = naturalne, inwit;
3T = 5+kar, GF;
3K = 5+kierów, GF;
3C = 5+treli, bez 4 kierów, GF;
3P = 5+kar/4 kiery, brak stopera pik (chyba że bardzo silna ręka);
3NT = 5+kar/4 kiery, stoper pik (ręka nie bardzo silna);
4T = 5 trefli/5 kierów;
4
K = 5 kar/5 kierów;
4
C = do gry;
.
W
N
E
S
1T
2NT
?
 
X =  10+
3T = 5+kierów/4 piki;
3K = 5+pików/ 4+ kiery;
3C/P = naturalne, F;
.
W
N
E
S
1T
3T
?
 
X =  a) wywoławcza, sugestia starszych;
        b) 13+, układ dowolny;
3K/C/P = naturalne 5+, nF;
3NT = do gry;
4T = transfer: 5+kar, GF;
4
K = transfer: 6+kierów;
4C = transfer: 6+pików;
.
W
N
E
S
1T
3K
?
 
X =  a) wywoławcza, sugestia starszych;
        b) 13+, układ dowolny;
3C/P = naturalne 5+, nF;
3NT = do gry;
4T = naturalne 5+, nF;
4K = transfer: 6+kierów;
4C = transfer: 6+pików;
4
P = transfer: 6+trefli, aspiracje;
.
W
N
E
S
1T
3C
?
 
X =  a) wywoławcza, 4 piki;
        b) 13+, układ dowolny;
3P = naturalne 5+, nF;
3NT = do gry;
4T = naturalne 5+, nF;
4K = naturalne 6+, nF;
4C = transfer: 6+pików;
4
P = transfer: 6+trefli, aspiracje;
4
NT = blackwood;
5
T transfer: 6+kar, aspiracje;
W
N
E
S
1T
3P
?
 
X =  a) wywoławcza, 4-5 kierów;
        b) 13+, układ dowolny;
3NT = do gry;
4T = naturalne 5+, nF;
4K = naturalne 6+, nF;
4C = naturalne 5+, jeśli 5 - solidny kolor;
4
P = transfer: 6+trefli, aspiracje;
4
NT = blackwood;
5
T transfer: 6+kar, aspiracje;
5
K =  transfer: 6+kierów, aspiracje;

(Powrót)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

B) Interwencja przeciwnika po naszym otwarciu 1Karo
W
N
E
S
1K
X
?
 
XX = transfer, 4+ kiery;
1C = transfer, 4+ piki;
1P = transfer na 1NT lub trefle:
1NT = transfer na trefle:
        a) ręka słaba na kolorze 6+;
        b) GF na kolorze 5+, możliwa starsza 4;
2T = fit 4+ kara, 6-8 lub ok 12+;
2K = transfer: 6+ kierów, 9-11;
2C = transfer: 6+ pików, 9-11;
2P = fit 4+ kara, inwit (9-11);
2NT = ok 10-12, naturalne z 5+karami;
3T = 9-11, 6+trefli, kolor solidny;
3K = blok;
3C/P = słaby (10-12) splinter; 
4K = układ bardzo niezrównoważony, nF;
.

W
N
E
S
1K
1C
?
 
X = transfer, 4+ piki;
1P = transfer na 1NT lub trefle:
1NT = naturalne;
2T = fit 4+ kara, 6-8 lub ok 12+;
2K = 5+ trefli, GF;
2C = transfer: 6+ pików, 9-11;
2P = fit 4+ kara, inwit (9-11);
2NT = ok 10-12, naturalne z 5+karami;
3T = 9-11, 6+trefli, 2-3 kara;
3K = blok;
3C = transfer: 6+ pików, 10+ na solidnym kolorze;
3P = transfer na BA (stoper typu Axx/Kxx);
3NT = naturalne;
4K = układ bardzo niezrównoważony, nF;
.
W
N
E
S
1K
1P
?
 
X = negatywna: ok.6+, 4 kiery;
1NT = naturalne, co najmniej półzatrzymanie;
2T = fit 4+ kara, siła nieznana;
2K = transfer, 5+ kierów, siła nieznana;
2C = transfer na kolor przeciwnika: ok.10+, w 1. czytaniu pytanie o stopera pik;
2P = transfer na trefle: ok.7-9 lub GF;
2NT = ok 10-12, naturalne z 5+karami;
3T = 9-11, 6+trefli, wskazane 2-3 kara;
3K = blok;
3C = pytanie o stopera pik oparte na solidnym kolorze treflowym 6+;
3P = ok.10-12, splinter;
3NT = naturalne;
4K = układ bardzo niezrównoważony, nF;
.
W
N
E
S
1K
2T
?
 
X = negatywna: ok.8+ co najmniej jedna starsza 4;
2K = transfer, 5+ kierów, siła nieznana;
2C = transfer, 5+ pików, siła nieznana;
2P = ok.7-10, 5 pików/4+ kiery, nF;
2NT = inwit;
3T = 8+, 4+ kara;
3K = blok;
3C = solidny kolor 6+, GF;
3Psolidny kolor 6+, GF;
3NT = naturalne;
4K = układ bardzo niezrównoważony, nF;
.
W
N
E
S
1K
2K
?
 
Jeśli 2K=dwukolor np. piki i inny:
X = negatywna: ok.8+ 4
kiery;
2C = 5+ kierów, nF;
2P = 5+trefli, inwit+;
2NT = inwit;
3T = 10+, 4+ kara;
3K = 7-9, 4 kara;
3C/P = solidny kolor 6+, GF;
3NT = naturalne;
4K = układ bardzo niezrównoważony, nF;
.
W
N
E
S
1K
2K
?
 
Jeśli 2K=oba starsze:
X = przynajmniej 1 starsza 4
;
2C = 5+ trefli, brak 3+ kar;
2P = 5+ trefli, 3+ kara;
2NT = inwit;
3T = transfer: 8+, 4+ kara;
3K = blok;
3C/P = splinter;
3NT = naturalne;
4K = układ bardzo niezrównoważony, nF;
.
W
N
E
S
1K
2C
?
 
X = negatywna: ok.8+ niekoniecznie z 4 pikami;
2P = 5+trefli, GF;
2NT = inwit;
3T = 10+, 4+ kara;
3K = 7-9, 4 kara;
3C = 5+ pików, GF (brak stopera kier lub bardzo silna ręka);
3P6+ pików, 6-9;
3NT5+ pików, GF, stoper kier (nie bardzo silna ręka);
4
T = 5 trefli/ 5 pików, GF;
4K = 5 kar/ 5 pików, GF;
.
W
N
E
S
1K
2P
?
 
X = negatywna: ok.8+ niekoniecznie z 4 kierami;
2P = 5+trefli, GF;
2NT = inwit;
3T = 10+, 4+ kara;
3K = 7-9, 4 kara;
3C = 5+ trefli, brak 4 kierów (wtedy kontra), GF;
3P5+ kierów, GF (brak stopera pik lub bardzo silna ręka);
3NT5+ kierów, GF, stoper kier (nie bardzo silna ręka);
4
T = 5 trefli/ 5 kierów, GF;
4K = 5 kar/ 5 kierów, GF;
.
W
N
E
S
1K
2NT
?
 
X = 10+, 4-ka w co najmniej 1 kolorze oppsa (trefle/kiery);
3T = 11+, 3+ kara;
3K = 8-11, 4+ kara;
3C = 5+ pików, inwit+;
3P = 6 pików, 6-9;
3NT = naturalne;
4
T = splinter;
4Kukład bardzo niezrównoważony, nF;
.
W
N
E
S
1K
3T
?
 
X = negatywna: ok. 9+ starsze 4-ki lub 13+ na dowolnym;
3K = 4 kara, nF;
3C/P = naturalne 5+ nF;
3NT = naturalne;
4
T = starsze 5/5;
4K = inwit;
.
W
N
E
S
1K
3C
?
 
X = negatywna 10+ 4 piki lub 13+ na dowolnym;
3P = 5+ pików,nF;
3NT = naturalne;
4
T = naturalne, nF;
4K = 4+ kara, nF;
4
C = transfer 6+ pików;
4
P = transfer 6+ trefli;
4
NT = Blackwood;
5T = transfer 4+ kara, aspiracje;
5
K = do gry;
5
C = 5/5 na czarnych, aspiracje;
.
W
N
E
S
1K
3P
?
 
X = negatywna 10+, 4 kiery lub 13+ na dowolnym;
3NT = naturalne;
4
T = naturalne, nF;
4K = 4+ kara, nF;
4
C = naturalne, nF;
4
P = transfer 6+ trefli;
4
NT = Blackwood;
5T = transfer 4+ kara, aspiracje;
5
K = do gry;
(Powrót)








































C) Interwencja przeciwnika po naszym otwarciu 1Kier
W
N
E
S
1C
X
?
 
XX = transfer, 4+ piki;
1P = transfer na 1NT lub 5-kart młodszy:
1NT = transfer na trefle:
        a) ręka słaba na kolorze 6+;
        b) GF na kolorze 5+;
2T = transfer na kara:
        a) ręka słaba na kolorze 6+;
        b) GF na kolorze 5+;
2K = transfer: 3+ kiery
         a) 6-8;

           b) GF, ok 12+;
2C = 3 kiery, 9-11;
2P = 6+pików, inwit ok.9-11;
2NT 4+kiery, ok.7-11;
3T = 6+ trefli, inwit (9-11), dla bezpieczeństwa wskazane 2 kiery;
3K = 6+ kar, inwit (9-11), dla bezpieczeństwa wskazane 2 kiery;
3C = blok;
3P = splinter;
3NT = niemożliwe 3NT: fit 4+kiery, minimumm 1,5 defensywnych lew;
4T/K = kolor (5+) + fit (4+), bilans na 4C;
4
C = do gry, maximum 1 lewa defensywna;
.
W
N
E
S
1C
1P
?
 
X = transfer na 1NT lub kolor młodszy:
1NT = naturalne;
2T = transfer na kara:
        a) ręka słaba na kolorze 6+;
        b) GF na kolorze 5+;
2K = transfer: 3+ kiery
         a) 6-8;

           b) GF, ok 12+;
2C = 3 kiery, 9-11;
2P = transfer na trefle:
        a) słabe, 6+trefli;
        b) GF, 5+trefli;
2NT = 4+kiery, ok.7-11;
3T = 6+ trefli, inwit (9-11);
3K = 6+ kar, inwit (9-11);
3C = blok;
3P = splinter;
3NT = niemożliwe 3NT: fit 4+kiery, minimumm 1,5 defensywnych lew;
4T/K = kolor (5+) + fit (4+), bilans na 4C;
4
C = do gry, maximum 1 lewa defensywna;
4
P = Blackwood wyłączający (z renonsem pik);
.
W
N
E
S
1C
1NT
?
 
jeśli 1NT - klasyczne:
X
= karna (ok 10+)
:
2T =  transfer: 5 pików + 2 kiery;
2K = transfer: 3+ kiery
2C = transfer: 6+pików;
2P = transfer: 6+trefli;
2NT = dynamiczna 2-kolorówka, F;
3T = transfer: 6+ kar;
W
N
E
S
1C
1NT
?
 
jeśli 1NT - konwencyjne (tu: 5/4):
X
=   a) negatywna: 4 piki;
        b) 10+, brak fitu kier;

2T/K =  naturalne, nF;
2C = 3+kiery, nF;
2P = 3+kiery, inwit;
2NT = 3+kiery, GF;
3T/K = naturalne, GF;
.
W
N
E
S
1C
2T
?
 
X = negatywna (niekoniecznie z 4 pikami):
2K = transfer: 3+ kiery
         a) 6-8;

           b) GF, ok 12+;
2C = 3 kiery, 9-11;
2P = transfer na kara:
        a) 6+ kar inwit;
        b) 5+ kar, GF;
2NT = 4+kiery, ok.7+;
3T = transfer na piki (kolor 5+), GF chyba że piki zostaną powtórzone;
3K = 6+ kar, inwit (9-11);
3C = blok;
3P = 6+pików, blok ok. 5-8;
3NT = naturalne;
4T = renons trefl, 4+kiery, ok. 9-12;
4K = kolor (5+) + fit (4+), bilans na 4C;
5
T = Blackwood wyłączający (z renonsem trefl);
.
W
N
E
S
1C
2K
?
 
X = negatywna (niekoniecznie z 4 pikami):
2C = 3 kiery, 6-9;
2P = transfer na trefle:
        a) 6+ kar inwit;
        b) 5+ kar, GF;
2NT = 4+kiery, ok.7+;
3T = transfer na piki (kolor 5+), GF chyba że piki zostaną powtórzone;
3K = transfer: 3 kiery ok.10-11 lub aspiracje szlemowe;
3C = blok;
3P = 6+pików, blok ok. 5-8;
3NT = naturalne;
4T = kolor (5+) + fit (4+), bilans na 4C;
4
K = renons karo, 4+kiery, ok. 9-12;
5K = Blackwood wyłączający (z renonsem karo);
.
W
N
E
S
1C
2C
?
 
X = negatywna, 9+ (3 kiery możliwe jeśli GF układ zrównoważony):
2P = dokładnie 3 kiery, ok.8-11 lub aspiracje szlemowe;
2NT =
4+kiery, inwit+;
3T = transfer na kara (kolor 5+);
3K = transfer na trefle (kolor 5+), GF;
3C = 3-4 kiery, 7-9;
3P = splinter;
3NT = 4+kiery, 10-12;
4T/K = splinter;
4C = blok;
4P = Blackwood wyłączający (z renonsem pik);
.
W
N
E
S
1C
2P
?
 
X = negatywna, 8+ (maksymalnie 2 kiery):
2NT3+ kiery, ok.8-11 lub aspiracje szlemowe;
3T = transfer na kara (kolor 5+);
3K = transfer na trefle (kolor 5+), GF;
3C = 3-4 kiery, 7-9;
3P = splinter;
3NT = do gry;
4T/K = kolor (5+) + fit (4+), bilans na 4C;
4C = blok;
4P = Blackwood wyłączający (z renonsem pik);
.
W
N
E
S
1C
2NT
?
 
X = chęć kontrowania:
3T = fit kier:
        a) słabe;
        b) GF;
3K = 5+ pików:
        a) słabe;
        b) GF;

3C = fit kier, dokładnie inwit;;
3P = 5+pików, dokładnie inwit;
3NT = 4+kiery, GF;
4T/K = splinter;
4NT = Blackwood;
5T/K = Blackwood wyłączający (licytowany renons);
.
W
N
E
S
1C
3T
?
 
X =     a) negatywna, 4 piki;
          b) GF (13+) układ dowolny;:

3K = naturalne (kolor 5+), nF;
3C = fit, nF;
3P = naturalne (kolor 5+), nF;
3NT = do gry;
4T = fit kier, lekkie aspiracje;
4
K = kolor (5+) + fit (4+), bilans na 4P;
4C = brak aspiracji;
4P = naturalne, nF;
4NT = Blackwood;
5T = Blackwood wyłączający (renons);
.
W
N
E
S
1C
3K
?
 
X =     a) negatywna, 4piki;
          b) GF (13+) układ dowolny;:

3C = fit, inwit;
3Pnaturalne, nF;
3NT = do gry;
4Tnaturalne, nF;
4
Kfit kier, lekkie aspiracje;
4C = brak aspiracji;
4P = naturalne, nF;
4NT = Blackwood;
5K = Blackwood wyłączający (renons);
.
W
N
E
S
1C
3P
?
 
X =     a) negatywna;
          b) GF (13+) układ dowolny;:

3NT = do gry;
4T/Knaturalne, nF;
4C = do gry;
4P = krótkość, aspiracje z fitem;
4NT = Blackwood;
(Powrót)








































D) Interwencja przeciwnika po naszym otwarciu 1Pik
W
N
E
S
1P
X
?
 
XX = transfer na 1NT lub 5-kart młodszy:
1NT = transfer na trefle:
        a) ręka słaba na kolorze 6+;
        b) GF na kolorze 5+;
2T = transfer na kara:
        a) ręka słaba na kolorze 6+;
        b) GF na kolorze 5+;
2K = transfer na kiery (kolor 5+);
2C = transfer: 3+ piki:
         a) 6-8;
           b) GF, ok 12+;
2P = 3 piki, 9-11;
2NT 4+piki, ok.7-11;
3T = 6+ trefli, inwit (9-11), dla bezpieczeństwa wskazane 2 piki;
3K = 6+ kar, inwit (9-11), dla bezpieczeństwa wskazane 2 piki;
3Csplinter;
3P blok;
3NT = niemożliwe 3NT: fit 4+piki, minimumm 1,5 defensywnych lew;
4T/K = kolor (5+) + fit (4+), bilans na 4C;
4
C = 7+ kierów, signoff;
4
P = do gry, maximum 1 lewa defensywna;
.
W
N
E
S
1P
1NT
?
 
Jeśli 1NT - klasyczne:
X
=
karna ok.10+;
2T =  transfer: 5 kierów + tolerancja (2 piki);
2K = transfer: 6+ kierów;
2C = transfer: 3+piki;
2P = transfer: 6+trefli;
2NT = dynamiczna 2-kolorówka, F;
3T = transfer: 6+ kar;
.
W
N
E
S
1P
1NT
?
 
jeśli 1NT - konwencyjne (tu: 5/4):
X =   a) negatywna: 4 kiery;
        b) 10+, brak fitu pik;

2T/K =  naturalne, nF;
2C =     a) 3 piki, 6-8;
            b) 3+ piki, GF;
2P = 3 piki, 9-11;
2NT = 4+piki, 7-11;
3T/K = naturalne, GF;
.
W
N
E
S
1P
2T
?
 
X = negatywna, niekoniecznie z 4 kier;
2K = transfer: 5+ kierów;
2C = transfer: 3+ piki:
         a)  3 piki, 6-8;
           b) 3+ piki, GF, ok 12+;
2P = 3 piki, 9-11;
2NT 4+ piki, ok.7-11;
3T = transfer: 5+ kar, inwit+;
3K = 6+ kar, dobry kolor, brak stopera trefl, GF;
3C = 6+ kierów, solidny kolor, GF;
3P blok;
3NT = do gry;
4T = splinter;
4
K = kolor (5+) + fit (4+), bilans na 4P;
4
C = 7+ kierów, signoff;
4
P = do gry;
4NT = Blackwood;
5
TBlackwood wyłączający (renons);
.
W
N
E
S
1P
2K
?
 
X = negatywna, nic nie mówi o kierach;
2C = 5+ trefli (GF chyba że trefle powtórzone);
2P = 3 piki, 6-9;
2NT 4+ piki, ok.7+;
3T = 5+ kierów (GF chyba że kiery powtórzone);
3K = 3 piki:
        a) 10-11;
        
b) aspiracje szlemowe;
3C = blok: 6+ kierów, ok.5-7;
3P blok;
3NT = 3 piki, GF (ok.12-14);
4Tkolor (5+) + fit (4+), bilans na 4P;
4K = renons karo, ok.10-12;
4
C = 7+ kierów, signoff;
4
P = do gry;
4
NT = Blackwood;
5
KBlackwood wyłączający (renons);
.
W
N
E
S
1P
2C
?
 
X = negatywna, 8+;
2P = 3 piki, 6-9;
2NT 4+ piki, ok.7-11;
3T = transfer: 5+ kar (GF chyba że kiery powtórzone);
3K = 5+ trefli, GF;
3C = 3 piki, inwit+;
3P blok;
3NT = 4 piki, GF;
4Tkolor (5+) + fit (4+), bilans na 4P;
4Kkolor (5+) + fit (4+), bilans na 4P;
4
CBlackwood wyłączający (renons);
4P = do gry;
4
NT = Blackwood;
.
W
N
E
S
1P
2P
?
 
X = negatywna, 8+ (3 piki możliwe gdy GF układ BA)
2NT 4+ piki, inwit+;
3T/K = naturalne 5+, GF;
3C = 3 piki, inwit;
3P = zwykle 4 piki, 7-9;
3NT = 4 piki, GF;
4T/K/C = splinter;
4P = do gry;
4
NT = Blackwood;
.
W
N
E
S
1P
2NT
?
 
X = chęć kontrowania:
3T = 5+ kierów:
        a) słabe;
        b) GF;
3K = fit pik:
        a) słabe;
        b) GF;

3C5+ kierów, dokładnie inwit;;
3Pfit pik, dokładnie inwit;
3NT = 4+ piki, GF;
4T/K = splinter;
4NT = Blackwood;
5T/K = Blackwood wyłączający (licytowany renons);
.
W
N
E
S
1P
3T
?
 
X =     a) negatywna, 4 kiery;
          b) GF (13+) układ dowolny;:

3K/C = naturalne (kolor 5+), nF;
3P = fit, nF;
3NT = do gry;
4T = fit pik, lekkie aspiracje;
4
K = kolor (5+) + fit (4+), bilans na 4P;
4C = naturalne, nF;
4P = brak aspiracji;
4NT = Blackwood;
5T = Blackwood wyłączający (renons);
.
W
N
E
S
1P
3K
?
 
X =     a) negatywna: 9+, 4 kiery;
          b) GF (13+) układ dowolny;:

3C = naturalne (kolor 5+), nF;
3P = fit, nF;
3NT = do gry;
4T = naturalne, nF;
4
Kfit pik, lekkie aspiracje;
4C = naturalne, nF;
4P = brak aspiracji;
4NT = Blackwood;
5K = Blackwood wyłączający (renons);
.
W
N
E
S
1P
3C
?
 
X =     a) negatywna:;
          b) GF (13+) układ dowolny;:

3P = fit, nF;
3NT = do gry;
4T/K = naturalne, nF;
4C = fit pik, lekkie aspiracje;
4P = brak aspiracji;
4NT = Blackwood;
5T/K = do gry;
5C = Blackwood wyłączający (renons);
(Powrót)







































E) Interwencja przeciwnika po naszym otwarciu 1 Bez Atu
W
N
E
S
1BA
X
?
 
Jeśli kontra konwencyjna (np.5/4)
XX
=
karna, ok 7+:
2T = Stayman, system on (w tym słabe na starszych 4-kach);
2K = transfer: 5+ kierów;
2C = transfer: 5+ pikówi:
2P = transfer: inwit do 3NT;
2BA transfer: 6+ trefli, inwit+;
3T =  transfer: 6+ kar, inwit+;
3K =  transfer: 6+kierów, inwit+;
3C =  transfer: 6+ pików, inwit+;
3P = 22(54)słabe starsze duble, GF;
3BA = do gry;
4T = starsze 5/5, GF;
4K = texas transfer: 6+ kierów;
4
C = texas transfer: 6+ pików;
.
W
N
E
S
1BA
X
?
 
Jeśli kontra siłowa (np.15+)
pas = układ 4432, forsuje do rekontry;
XX =     a) transfer na trefle;
                b) 4 kara/4 piki;
2T     a) transfer na kara;
                b) starsze 4/4;
2P = młodsze 5/5;
Inne =  jak po kontrze konwencyjnej.
.
W
N
E
S
1BA
2T
?
 
Jeśli 2 Trefl - naturalne;
X = Stayman;
2K = transfer: 5+ kierów;
2C = transfer: 5+ pikówi:
2P = pytanie o stopera trefl inwit+;
2BA naturalne, inwit;
3T =  transfer: 6+ kar, mini-maxi;
3K =  6+kar, inwit;
3BA = do gry;
4T = starsze 5/5, GF;
4K = texas transfer: 6+ kierów;
4
C = texas transfer: 6+ pików;
.
W
N
E
S
1BA
2T
?
 
Jeśli 2 Trefl - starsze;
X = mogę kontrować co najmniej 1 kolor starszy;
2K = młodsze: trefle lepsze lub równe;
2C = młodsze: kara lepsze;
2P = transfer na trefle (liniowy);
2BA naturalne, inwit;
3T =  transfer: 6+ kar (mini-maxi);
3K =  6+kar, inwit;
3C/P = konwencja 5431: licytowany singel, młodsze 5/4+, GF;
3BA = do gry;
.
W
N
E
S
1BA
2K
?
 
Jeśli 2 Karo - naturalne;
X = wywoławcza;
2C/P = naturalne, kolor 5+, nF:
2BALebensohl: słabe na treflach lub silne;
3T =  naturalne 5+trefli, inwit;
3K =  transfer: 5+ kierów, inwit+;
3C = transfer: 5+ pików, inwit+;
3
NT = do gry;
4
T = starsze 5/5, GF;
4K = texas transfer: 6+ kierów;
4
C =
texas transfer: 6+ pików;
.
W
N
E
S
1BA
2K
?
 
Jeśli 2 Trefl - typu multi;
X = mogę kontrować co najmniej 1 kolor starszy;
2C = młodsze 5/4+;
2P = transfer na trefle (liniowy);
2BAnaturalne, inwit;
3T =  transfer: 6+ kar (mini-maxi);
3K =  6+kar, inwit;
3
C/P = konwencja 5431: licytowany singel, młodsze 5/4+, GF;
3BA
= do gry;
.
W
N
E
S
1BA
2C
?
 
X = wywoławcza, zwykle 4 piki;
2P = naturalne 5+pików, nF;
2BA =  a) transfer: 5+trefli, inwit+;
            b) 6+ kar, słabe;
        (otwierający ze słabszą ręką lictytuje 3
T, a 3K oznacza akceptację inwitu);
3T =  transfer: 5+ kar, inwit+;
3K =  transfer na kolor przeciwnika: pytanie o zatrzymane kier, GF;
3C = transfer: 5+ pików, inwit+;
3Pkonwencja 5431: singel !! kier, młodsze 5/4+, GF;
3BA = do gry;
4T = !! 5 kar /5 pików, GF;
4K =
!! 5 trefli /5 pików, GF;
4C = texas transfer: 6+ pików;
.
W
N
E
S
1BA
2P
?
 
X = wywoławcza, zwykle 4 kiery;
2NT =  
a) transfer: 5+trefli, inwit+;
            b) 6+ kar lub kierów, słabe;
        (otwierający ze słabszą ręką lictytuje 3
T, a 3K oznacza akceptację inwitu);
3T =  transfer: 5+ kar, inwit+;
3K
transfer: 5+ kierów, inwit+;
3C
transfer na kolor przeciwnika: pytanie o zatrzymane pik, GF;
3Pkonwencja 5431: singel pik, młodsze 5/4+, GF;
3BA = do gry;
4T = 5 trefli /5 kierów, GF;
4K
texas transfer: 6+ kierów;
4C = 5 kar /5 kierów, GF;
.
W
N
E
S
1BA
2NT
?
 
X = wywoławcza, 8+;
3T =  5+kierów/4 piki;
3K =  5+pików/4+kiery;

3
C transfer: 5+ pików, inwit+;
3
P = !! 5+ kierów. GF;
3BA = do gry;
4T = starsze 5/5, GF;
4K
texas transfer: 6+ kierów;
4C = texas transfer: 6+ pików;
.
W
N
E
S
1BA
3T
?
 
X = wywoławcza;
3K/C/P =  kolor 5+, GF;
3BA = do gry;
4T = starsze 5/4+, GF (relay jest pytaniem o dłuższy kolor);
4K
transfer: 6+ kierów;
4C = transfer: 6+ pików;
.
W
N
E
S
1BA
3K
?
 
X = wywoławcza;
3C/P =  kolor 5+, GF;
3BA = do gry;
4T =5+ trefli, GF;
4K =
starsze 5/5;
4C/P = kolor 6+, signoff;
.
W
N
E
S
1BA
3C
?
 
X = wywoławcza;
3P =  5+ pików, GF;
3BA = do gry;
4T
/K = kolor 5+, GF;
4
C transfer: 6+ kierów;
4
P =  młodsze 5/5;
4
BA = inwit;

W
N
E
S
1BA
3P
?
 
X = wywoławcza;
3BA = do gry;
4T
/K/C = kolor 5+, GF;
4P =  młodsze 5/5;
4BA
= inwit;
(Powrót)