|
|
|
|
KONWENCJE
b) 12-18, 5 trefli-4 piki (ewentualnie trójkolorówka); 2§ = 12-15 PC, 5+ trefli (tu ma zastosowanie gadget 2¨); 2¨ = rewers, 5+ trefli i licytowana czwórka (czasem z wartości), 16+PC (dalej lebensohl po rewersie); 2BA = 18-20 (lub 23-24), układ BA (dalej gadget 3§); 3§ = 6+ trefli, inwit; 3¨ = sztuczne: 6+ trefli, GF; 3© = inwit, 4 kiery, 5+ trefli (lub trójkolorówka), relay=pyt. o singla; 3©, 4§/¨ = splinter, 4 kiery, 5+ trefli; 3BA = bardzo dobry kolor treflowy 6+, stopery boczne; 4§ = 2425, aspiracje; 4© = duży układ, ładna ręka bez nadwyżek. |
2¨/© = rewers, 5+ trefli i licytowana czwórka (czasem z wartości), 16+PC (dalej lebensohl po rewersie); 3© = splinter; 4© = splinter renonsowy; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3¨ = naturalne, aspiracje lub sugestia ręki niezrównoważonej; 3© = dwuznaczne: a) 5© - 4Ş ; b) 6+© , aspiracje; 3Ş = dokładnie 4©-4Ş; 4§/¨ = autosplinter; 4© = 6© , brak aspiracji. |
GADGET 3§
3© = 3 kiery; 3Ş = góra z dobrym fitem treflowym; 3BA = brak powyższych wartości. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4¨ = aspiracje, uzgod. pików; 4©/Ş = uzgodnienie bez aspiracji. |
4§/¨ = cue-bid uzgadniający kiery; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1Ş = wyjątkowo z trójki; 1BA = 18-20, układ BA; 2§ = 5+ trefli, brak starszej czwórki, 12+PC; 2¨ = rewers, 5+trefli, 4 kara, 16+PC; 2©/Ş = silny rewers, 19-21PC, 5+trefli, 4 kiery/piki; 2BA = 23/24PC. układ BA; 3§ = silne na dobrej 6; |
stayman, smolen, transfery; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2© = 5Ş - 4+©, półpozytywne, do ok. 9 PC; 2Ş = 5+ pików, do 9PC; 2BA = inwit; 3§ = blok-inwit; 3¨ = dobry kolor 6-kartowy, inwit; 3© = 5-5, GF; 3Ş = bardzo dobry kolor 6+, GF; |
TRANSFERY
PO NEGACIE
Wyższe odzywki to transfery: 1BA = transfer na trefle; 2§ = transfer na kara; 2¨ = transfer na kiery (po 1© - fit kierowy, po 1Ş - 5+ kierów); 2© = transfer na piki (po 1Ş - fit pikowy, po 1© - 6 pików); 2Ş = transfer na bez atu, ręka inwitująca, z którą nie chcemy zajmować BA; 2BA = inwit z dobrymi stoperami; 3§ = siła półpozytywna, 5-5 na młodszych; 3©/Ş = krótkość, 5-5 na młodszych w sile inwitu. Po interwencji nie gramy transferami. Po przyjęciu transferu, odpowiadający (tu: E) ze słabą ręką pasuje, natomiast kontynuowanie licytacji wskazuje na silniejszy wariant. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GADGET 2¨
2Ş = minimum, 2-3 piki; 2BA = naturalne, nadwyżka; 3§ = minimum, sugestia krótkości pik; 3¨/© = nadwyżka, seminaturalne; 3Ş = nadwyżka, 3 piki; |
2Ş/3¨ = nadwyżka, seminaturalne; 2BA = naturalne, nadwyżka; 3§ = minimum, sugestia krótkości kier; 3© = nadwyżka, 3 kiery; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2Ş = nieforsujące na dobrym kolorze 5+; 2BA = lebensohl po rewersie; 3§ = fit, 10+PC; 3¨ = fit, 10+PC; 3© = naturalne, 5-5, GF; 3Ş = kolor 6+, GF; 3BA = z bilansu. |
LEBENSOHL PO REWERSIE
wyższe = naturalne z nadwyżką. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 = sign-off, minimum z fitem karo; 3 = naturalne, 5-5 na starszych, nieforsujące; 3 = 5 pików, GF; 3 = aspiracje, silniejsze niż bezpośrednie 3BA. |
Inwit z układem
5 w starszy + 5 w kolor otwarcia
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TWO-WAY
CHECKBACK
a) przygotowuje sign-off na kara (otwierający licytuje automat. 2¨); b) ręce ze strefy inwitu do końcówki, a więc w sile ok. 11 PC; 2¨ – sztuczny forsing do dogranej. Inne klasyczne: 2© – naturalne, nie forsuje; 2Ş - rewers, 5+©, piki naturalne (lub zgrupowanie), GF; 2BA – inwit do 3BA; 3¨ – nowy kolor z przeskokiem, 5-5 GF; 3§ – stary kolor (otw. przez 1BA obiecał 3+§), inwit układowy; 3Ş/4§/¨ – zgodnie z polską szkołą autosplinter, 6+ kierów. |
2© – 5 kierów, 2Ş – 5 trefli i sprzedane wcześniej 4 kiery (czarne miano informuje o czarnym kolorze), 2BA- 5 kar i sprzedane wcześniej 4 kiery (2BA oznacza inny młodszy niż kolor otwarcia), 3§ – 4©-5§, inwit miltonowy; 3¨ – 5©-5¨, 3© – 5©-5§, inwit z drugą 5 w kolorze otwarcia; 3BA – partnerze, wybierz między kierami a BA. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2© – 5 pików i 4+ kiery (o tej sekwencji za chwilę), 2Ş – 5 pików, 2BA – 5 kar; 3§ – 4 piki-5 trefli, inwit miltonowy; 3¨ – 5-5 inwit, 3© – 5-5, silny inwit do końcówki; 3Ş – 5Ş-5§, inwit z drugą 5 w kolorze otwarcia; 3BA – partnerze wybierz między pikami a BA. |
2© – 4 kiery, 2Ş – 3 piki, 2BA – sugeruje układ 3334, 3§ – 5 trefli, 3BA – 3334 ręka wyraźnie zorientowana do BA. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teraz: 2Ş = brak 4 kierów, nieforsujące; 3© = 4 kiery, aspiracje; 4© = 4 kiery, minimum; |
wyższe = forsing, opis ręki: 2BA = 5422; 3§ = 5413; 3¨ = 5413; 3© = inwit, 5-5; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2Ş= 3 piki, 2©=brak 3 pików, przejściowe. wyższe = naturalne, góra; |
3¨/© = fragment bid, 5 trefli, 4 piki, licytowana trójka. 3§ = 4225; 2BA = skład BA, słabo trzymany jakiś kolor; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lub skoczyć 4§/¨/© – splinter. 2BA=układ BA; Inne odzywki mówią o 4 pikach i 5 treflach (odpowiedź 2§ po 1§ nie wchodzi w grę, bo gramy odwrotnym podniesieniem). |
2§/¨ – podwójny magister; 2© – do pasa; 2Ş – uzgodnienie pików, półpozytywne (7-10 pkt); 3§ – 5+ trefli, inwit(blok) układowy; 3¨ – naturalne, układ 5-5, forsing do końcówki; 3© – 6 kierów, GF na bardzo dobrym kolorze 6; 3Ş – inwit układowy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2© = minimum, 4315; 2Ş = nadwyżka, 5§-4Ş; 2BA = nadwyżka, ręka dobra do BA, 5§-4Ş; 3§ = minimum, 6§-4Ş; 3¨ = nadwyżka, 4135; 3© = nadwyżka, 4315. |
2Ş = bezpieczny (bo na poziomie dwóch) inwit miltonowy; 2BA – 5 + kar i licytowane wcześniej 4 kiery; 3§ – 4 kiery - 5 trefli, inwit miltonowy; 3¨ - inwit, 5-5, ©/¨; 3© – inwit, 5-5, ©/§; 3BA – 5-3-3-2 naturalne, partnerze wybierz między 3BA, a 4©; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MAGISTER ODWROTNY PO PASIE
2¨ – naturalne na piątce w sile inwitu; 2BA – inwit; 3§ – inwit kolorowy; 2§ – Magister Odwrotny (partnerze licytuj 2¨); |
2© – inwit na 5 kierach; 2BA – inwit honorowy z 5 treflami; 3§ – sign off. |